Friday, 30 November 2012

VIDEO !!! #PAU2012 - RUPANYA PAS KETURUNAN SAMA DENGAN ABU NAWAS ???



Begitulah kelicikan pemimpin kononnya berpandukan Islam sebagai panduan politik, namun apapun helah mereka rakyat khasnya di Kelantan sudah masak dengan cara politik sebegini dan tidak lagi akan memberi peluang yang ternyata silap sebagaimana yang telah diberikan lebih 22 tahun mentadbir negeri Kelantan.Lihat sendiri apa yang dibohongi oleh pemimpin Pas kepada rakyat Kelantan ??? 

Belawok,menipu dan auta oleh pemimpin Pas telah menjadi asam garam kepada rakyat Kelantan. Mereka ingat semua rakyat Kelantan ni boleh diperbodohkan oleh besarnya serban dan labuhnya jubah yang dipakai oleh para lebai dan ostad Pas.Apapun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renung-renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

VIDEO !!! #PAU2012 - NIK AZIZ BEDAL TANAH DI KELANTAN ???




Ramai nya kaki soglap balak di kelantan darul pas ni……pak pak lebai pas semua kaya raya di Kelantan tunjuk susah pakai sereban pun seminggu tak basuh duduk luar kelantan punya lah semart habis.Sampai tak kenal-lebai ke lebah rakyat biar susah asalkan lebai-lebai ni senang tak apa. 

Rakyat Kelantan bukan tahu pun lebai-lebai ni orang kaya, sebab tu lebai malang tak mahu majukan Kelantan takut rakyat yang tinggal dikampung-kampung yang jauh tu pandai buka internet dan pandai tulis blog nanti habis lebai-lebai malang kantoi.

Rakyat kelantan yang bukan taksub pada lebai-lebai ni harap bukalah mata buka hati pandang kehadapan untuk anak cucu kita masa hadapan pada yang taksub biarkan mereka terjun dengan lebai-lebai malangnya ke dalam sungai Kelantan.


VIDEO !!! ABBIEY TERPAKSA LUPAKAN NIAT NAK JADI AHLI POLITIK PAS...


  
Reaksi Ostazah Abbiey dan Ostazah Aeshah bila Ostad Pas berucap...

Kalau ada artis yang simpan cita cita masuk PAS nak main politik, boleh lupakan saja niat anda... Lujnah Seni dan Budaya yang memikul tanggungjawab mengembeling tenaga artis dalam PAS hanya mahukan mereka fokus dan bertekun dalam bidang mereka sebagai artis untuk memenangi PRU 13 akan datang. Dah ramai ahli politik dalam PAS yang terdiri dari mereka yang dah bergelumang puluhan tahun... 

Foto !!! #PAU2012 - Perasmian Perhimpunan Agung UMNO 2012 oleh @NajibRazak

"Jika kecundang, kita akan terbangsat dan merempat di tanah air sendiri.." Petikan ucapan PM"







































0 comments:

FOTO !!! #PAU2012 PAK HABIB DITAHAN POLIS DI PWTC - HINA SULTAN JOHOR ???


Penulis Syed Hussein Al-Attas atau Pak Habib ditahan polis ketika menjual buku yang menghina Sultan Johor di PWTC, pagi Khamis. Polis turut merampas 13 buah buku berkenaan.

Syed Hussein kemudian di bawa ke bilik gerakan polis di PWTC untuk diambil keterangan.

Ketika ditemui, penulis yang juga bapa kepada Syed Abdullah @ Uncle Seekers memberitahu, sudah kebiasaan beliau menjual buku setiap kali Perhimpunan Agung UMNO.

Syed Abdullah turut ditahan polis Julai lalu ekoran kontroversi ekoran penyiaran artikel dalam blognya yang menghina sultan.


“Saya tak kisah, sudah 65 buku saya tulis. Lepas ini kena tulis novel atau kisah cinta sajalah,” ujarnya berseloroh.

Syed Hussein tidak menolak kemungkinan beliau ditahan di bawah Akta Hasutan.

Sementara itu, Ketua polis Daerah Dang Wangi, ACP Zainuddin Ahmad mengesahkan penahanan penulis buku itu untuk siasatan lanjut.

Katanya, tindakan terhadap Syed Hussein hanya selepas siasatan terhadap kandungan buku tulisannya itu.

Zainuddin berkata Syed Hussein dibebaskan dengan jaminan polis dan siasatan mengikut Seksyen 4 (1) (C) Akta Hasutan dan Seksyen 502 Kanun Keseksaan kerana menyebarkan percetakan yang ada unsur fitnah.


Sambungannya di sini 

Thursday, 29 November 2012

FOTO !!! #PAU2012 - AIRMATA KETUA UMNO BAHAGIAN KUBANG KERIAN ADA MAKNA ???



Foto yang dicilok dari blog MKP menunujukkan Ketua Umno Bahagian Kubang Kerian sedang menitiskan air mata ketika Presiden Umno berucap merasmikan Perhimpunan Agong UMNO, Najib turut menyifatkan Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim sebagai pemimpin lidah bercabang yang mempunyai rekod buruk menguruskan ekonomi ketika menjadi Menteri Kewangan.


SETERUSNYA SILA BACA DI SINI

VIDEO !!! LIVE #PAU2012 SAMPAI HATI PM COP ANWAR SI 'KITOL MODEN'




"Waima, sudah 12 kali pilihan raya umum dijalankan di negara ini.

"Dah lebih separuh abad pun kita merdeka... tahulah kita selok belok negara sendiri. Persoalannya, selepas mereka menang di lima negeri pada pilihan raya lalu tiada pula rumah siap pahat berbunyi,"

"Kita tahu, mereka lakukan ini sebagai tindakan awal jangka. Sebab, seandainya mereka kalah dalam pilihan raya nanti, bukan faktor tidak mendapat sokongan rakyat akan dibangkitkan namun, pihak SPR lah yang akan disalahkan dan dianggap tidak adil serta tidak berwibawa,"

"Beliaulah yang menggunapakai dasar maya Dana Kewangan Antarabangsa atau IMF bagi menangani krisis ekonomi ketika itu."

"Semua orang mengetahui IMF masa tersebut diketuai oleh sahabat karibnya. Tindakan beliau memotong perbelanjaan pembangunan serta menaikkan kadar faedah di saat-saat keyakinan pasaran menurun dan memerlukan suntikan oleh Kerajaan telah menyebabkan kesengsaraan kepada rakyat terbanyak khususnya masyarakat perniagaan."


"Jelasnya, tiada orang boleh meneka watak sebenar beliau yang secara terang-terang mendukung usaha menjamin keselamatan Israel.

"Akan tetapi, apabila kerajaan membentang usul mengecam Israel di Parlimen... dah... dia menyokong pulak...heran..heran...,"

VIDEO !!! LAGI PENCACAI UPAHAN PAS MEROYAN DI #PAU2012 PWTC







Betul ke ada penyokong PAS datang mengamuk 
di PWTC tengah hari tadi?? 

Jubah dan serban boleh dikira unifom rasmi PAS ke?? 
Itu sunnah, bukan unifom.

Bukan... Saudara ni sebenarnya sedang promosikan buku tentang 
kesesatan Anwar Ibrahim berkaitan pluralisme agama
di satu sudut jualan dalam bangunan PWTC. 

Pakat yengok video sambil mendengar sedikit keterangan dari saudara
 serban ni mengenai kesesatan Pak Sheikh ... Sumber

ABBY TAK PUAS HATI RAMAI ARTIS HADIR DI #PAU2012



Dynas dan Serena hadir di #PAU2012 adalah untuk berniaga dan mempromosi produk beliau takkan menjual barang/produk salah dari sisi Islam dan tak berpakaian seksi walaupun lebih popular dari Abby ??

Barangkali kerana rasa ketidajpuasan hatinya maka di dalam twitternya Abby ada mengatakan yang artis-artis di Malaysia kena sedar kerana mereka sudah dijauhkan daripada agama. Ostazah abby juga turut mengecam artis-artis Malaysia yang dikatakan takut pada UMNO.





Mungkin Ostazah Abbiey merindui saat-saat dirinya yang top dahulu...sebab itu timbul rasa tidak puas hati kepada artis lain...




Jumlah pengunjung yang hadir pada setiap kali PAU mencecah 10ribu takkan tak nak ambil peluang ......Lainlah macam abby buat ceramah minta duit dari orang kampung......Jika berniaga ada jugak barang yang dijual tapi ceramah politik buat duit..lagi satu..boleh la abby promosi dirinya..maklumlah sudah lama kegersangan akibat bekas suaminya yang nekad menceraikan dan berkahwin dengan pucuk muda....sehigga sekarang abbiey masih menanti ostad ayau lebai Pas menghuni hatinya yang sudah lama kesepian....

VIDEO !!! PENCACAI ROYALTI YANG DIUPAH NIK AZIZ DI'HAMBAT' ...


Pencacai 'Royalti' mula melakukan aktiviti terlebih masa lapang dan kurang kasih sayang mereka pada hari perasmian Perhimpunan Agung UMNO (PAU2012) di PWTC, 2 hari lepas. Ketua Penerangan Pemuda Petaling Jaya Utara, Armand Azha telah bertindak bijak bila meminta mereka meninggalkan lokasi tersebut secara berhemah bagi mengelakkan sebarang kejadian yang tidak diingini berlaku.

Kejadian yang tidak diingini oleh UMNO kerana tidak mahu perhimpunan keramat tersebut terganggu oleh kebebalan 4-5 ekor beruk. Tapi bukan bagi cacai 'Royalti', mereka sudah pasti merancang supaya berlaku provokasi dan suasana tegang bagi mencalar imej PAU2012 dan UMNO secara umumnya.


Tindakan Armand meminta mereka meninggalkan PWTC secara hemah membuatkan 4-5 ekor beruk tersebut kelihatan bodoh dan blur.

Diberitakan cacai 'Royalti' dengan jumlah yang lebih ramai akan melaram di PWTC pagi ini ketika berlangsungnya ucapan dasar oleh oleh Presiden UMNO, DS Najib Tun Razak. Gua harap Armand juga sudah siap-siaga... bukan untuk mencampak mereka ke Sungai Gombak bersebelahan PWTC, tapi biar cacai tersebut terjun sendiri kerana kemaluan yang sangat besar! Sumber

PEMBANGKANG MENGGELUPUR KEPANASAN BILA MELIHAT #PAU2012


Jelas terlihat di PWTC ini, bagaimana kekuatan dan semangat UMNO tidak pernah goyah walau sedikit. Pemimpin datang dan pergi, dengan yang salah dihukum, yang benar dijulang, sekali gus membolehkan UMNO kekal sebagai parti keramat bangsa Melayu Islam yang dihormati di rantau ini.

Kekecewaan dan kebimbangan yang kadangkala melanda akibat sikap segelintir yang tersasar arah, tidak menjejaskan keyakinan ahli-ahli terhadap parti.

Ini kerana ahli-ahli UMNO rata-ratanya cukup matang untuk memahami perjuangan ini iaitu perjuangan untuk memartabatkan agama, bangsa dan negara yang dipegang sebagai prinsip utama.

‘Prinsip’ adalah kunci utama kekuatan UMNO. Mungkin segelintir di dalam parti ini mempunyai masalah dengan prinsip diri, namun apa yang pasti, prinsip parti UMNO itu sendiri tidak pernah bermasalah, malah kekal teguh dan tetap, dipasak terus ke sanubari setiap Melayu yang punya jatidiri.

Kita lihat hari ini bagaimana parti yang menggadaikan prinsip dan parti yang tidak ada prinsip, terhoyong-hayang diheret orang. Itulah PAS yang melelong Negara Islam dan juga PKR yang lahir dari penjara. Kedua-dua parti itu kini semakin bingung disergah dan diarah-arah oleh DAP.

Akibat prinsip yang caca-marba, bertukar-tukar dan tidak masuk akal, maka perjuangan pakatan mereka menjadi tidak tentu arah. Sekejap berhimpun memperjuangkan pilihanraya bersih, sekejap memperjuangkan alam sekitar, kemudian hudud, kesamarataan total, hatta berhimpun mendesak peliwat dibebaskan. Pendek kata, asal ada ruang, mereka pasti akan ‘berjuang’ tetapi berjuang untuk apa, itu belakang kira. Akhirnya, perjuangan mereka diterjemahkan dalam sepasang perkataan iaitu ‘BN K.O’.

Maka jelaslah sudah, bahawa apa yang mereka perjuangkan bukanlah prinsip, tetapi kuasa. Dengan menyebut nama Allah SWT, mereka memohon kecelakaan kepada saudara seagama. Dalam keselesaan bermuktamar, dalam mereka bersantai di kediaman mewah masing-masing, dalam mereka berebut-rebut jawatan dan membanding-banding kekayaan, mereka menuduh UMNO sebagai zalim. Inilah fitnah paling besar yang dilakukan atas nama Allah SWT dan diaminkan oleh beribu-ribu umat Islam.


Syukur, UMNO dianugerahkan dengan pemimpin-pemimpin yang jauh lebih rasional, bijak dan matang dari pembangkang. UMNO tidak menyambut doa kecelekaan itu dengan sifat amarah atau dendam malah langsung tidak berkecil hati. Tetapi UMNO menerimanya sebagai kelemahan saudara seagama yang keliru, jahil dan buntu yang perlu terus dididik, dibimbing dan dilindungi serta disedarkan dari terus menjadi kuda tunggangan atau anjing suruhan orang lain.


UMNO mendoakan agar mereka dibukakan hati dan mata serta kesejahteraan hendaknya. Jika mereka dipijak, UMNO tidak akan teragak-agak untuk membela biarpun mereka pernah mendoakan UMNO celaka.

Biarpun 25,000 peserta dalam himpunan BERSIH 3, 7,000 dalam Himpunan Lynas, dan entah berapa ribu dalam himpunan royalti minyak, himpunan kebangkitan rakyat, himpunan 901, BERSIH 1 & 2, dan entah apa-apa himpunan lagi, masih tidak dapat mengatasi semangat keramat sebuah Perhimpunan UMNO.

Jika sesiapa tidak yakin bahawa yang baik pasti mengatasi yang jahat, maka inilah masa untuk memulihkan keyakinan itu. Yakinlah bahawa doa ke arah kebaikan pasti akan dapat mengatasi doa kejahatan. Sumber

AKHIRNYA RAJAGOBAL DAH KENAL PEMAIN YANG BOLEH MEMBERI KEMENANGAN KEPADA HARIMAU MALAYA




KUALA LUMPUR, (D5) - Hari ini datang untuk membuat liputan di #PAU2012 pun dengan hai yang puas. Semuanya kerana kemenangan besar anak buah  K. Rajagobal malam tadi yang membelasah Laos 4-1 di Stadium Nasional Bukit Jalil.

Kalau kelmarin orang hentam teruk, hari ini berduyun-duyun ucap tahniah.

Apa yang lebih bererti lagi apabila K. Rajagobal sudah kenal pemainnya, siapa yang mampu menggerakkan dan melancarkan serangan pasukan. Mungkin inilah formula yang dicari-cari selama ini.

Rajagobal membuat empat pertukaran dalam kesebelasan utamanya, memberi peranan penjaga gol kepada Farizal Marlias, Mahali Jasuli di posisi kanan, Shakir Shaari di bahagian tengah sementara Wan Zack Haikal Wan Noor sebagai pemain sayap kanan.

Kesemua pemain ini memberikan impak yang besar terhadap corak permainan negara di antara mereka masih kurang pengalaman, tetapi itu tidak seharusnya menjadi alasan mengapa mereka tidak layak bermain dalam kesebelasan utama.

Walaupun banyak bereksperimentasi, kesebelasan pilihan Rajagobal tetap 'gi mari gi mari hak tulo' juga.

Rajagobal juga tidak boleh dipersalahkan 100 peratus, ada beberapa pemain bila sudah diberi kepercayaan, mereka pula tidak konsisten.

Masalah utama yang dihadapi ketika ini ialah fokus pemain di bahagian serangan dan belakang.

Hampir-hampir sahaja peminat fikir terkena janji palsu lagi apabila terpaksa menunggu lebih sejam untuk kembali ceria selepas perlawanan terikat 1-1 pada separuh masa pertama.

Kemenangan malam seharusnya menjadi titik kebangkitan dan suntikan moral buat pemain. Realistiknya Laos bukanlah pencabar Harimau Malaya dan sebelum sepak mula kejohanan lagi, kita sudah menjangkakan tiga mata penuh bakal diperolehi. Apa yang pasti ia membantu meredakan tekanan para pemain yang dikecam teruk.

Tugas sebenar menanti mereka ialah pertemuan dengan musuh ketat, Indonesia yang cukup mencemburui kejayaan Malaysia. Maklumlah dalam empat percubaan di pentas final mereka gagal maka sudah pasti hutang dua tahun lalu mahu dilangsaikan.

Maka buatlah persiapan rapi dan ingatkan pemain tidak mudah mendabik dada tatkala kepercayaan peminat sudah kembali.


PT
Terima kasih kerana kemasukan Shakir menghidupkan bahagian tengah...

Wednesday, 28 November 2012

FOTO !!! MELAYU BAWA AMANAT LIM KIT SIANG JADI PM #PAU2012???

SEMALAM satu kumpulan puak taik pakatan telah menceroboh PWTC semasa sidang perasmian oleh Presiden UMNO, Dato Seri Najib Razak. Mujur ada pemuda gagah berani saudara Arman Azha menghalau puak taik ni dari terus mencemarkan kawasan perhimpunan UMNO di sini.


Seterusnya lihat di sini

"Kuasa Melayu ‘Bagai Telur di Hujung Tanduk’.- Shahrizat Abdul Jalil #Pau2012



Kalau tengok sekarang ini, bersempena dengan Perhimpunan Agong UMNO 2012 yang berlangsung sekarang ini, media arus perdana tidak kira media cetak mahupun elektronik terus memberikan liputan yang cukup meluas. Sehingga kami tertanya-tanya, UMNO ada “tanam sahamkah” kepada media-media ini?

Seperti di muktamar PAS yang lalu sedikit pun ruang tidak diberikan liputan di Berita Semasa. Itu hal parti mereka. Apa-apa masalah yang persoalan yang berbangkit. Itu hal parti tersebut. Jangan sesekali melibatkan rakyat dalam masalah parti anda. Andaikata sokongan parti merosot, salahkan diri sendiri berbanding menyalah & meletakkan “beban” masalah di bahu rakyat yang tidak menyokong.

Begitu juga dengan Perhimpunan Agong Umno 2012 kali ini….

Tertarik dengan ucapan yang disampaikan oleh Datuk Seri Shahrizat Jalil dalam Perhimpunan kali ini…..(Laporan Bernama)

Ketua Wanita Umno Malaysia Datuk Seri Shahrizat Jalil menegaskan Umno berdepan dengan cabaran getir untuk menjaga kuasa Melayu yang dianggapnya “bagai telur dihujung tanduk” selepas pilihan raya umum 2008...


FOTO !!! ANUGERAH KESATRIA TERBILANG UNTUK ZULFAHMI #PAU 2012


Pemuda Umno mengiktiraf kejayaan pelumba motosikal negara yang telah mencipta kejayaan di peringkat antarabangsa dengan menyampaikan Anugerah Kesatria Terbilang kepada Zulfahmi Khairuddin pada Persidangan Pemuda Umno  tadi.












Zulfahmi ditemuramah selepas anugerah oleh para wartawan...


Syabas Zulfahmi !!!


ANTARA DUA MASA DEPAN - UCAPAN DASAR KHAIRY JAMALUDDIN @ PAU 2012


Hamzah Fansuri pernah bergurindam, kepada orang muda ditinggalkan pesan: 

“Wahai muda kenali diri mu 
Ia lah perahu tamsil tubuh mu 
Tiada lah berapa lama hidup mu 
Ke akhirat jua kekal diam mu 

Hai muda arif budiman 
Hasilkan kemudi dengan pedoman 
Alat perahu mu jua kerjakan 
Itu lah jalan membetuli insan” 

Khairy Jamaluddin, Ketua Pemuda UMNO Malaysia sekali lagi menggegarkan Dewan Tun Dr Ismail, PWTC dengan, memberikan ucapan yang berisi dan mencerminkan harapan orang muda hari ini.

Khairy juga bercakap tentang retorik pakatan haram pembangkang, mengingatkan kita kepada kepincangan dan dongengan mereka.

Kupasan tentang ketidakefesienan kerajaan yang dipimpin oleh pakatan pembangkang itu perlu kita amati dan fahami kerana kita bakal berdepan dengan PRU yang bakal menentukan masa depan bangsa, agama dan negara.

Kerapuhan ikatan sesama parti pembangkang menjadi lebih nyata dengan pertelagahan calon PM untuk mereka.


Di antaranya ialah inisiatif terbaru Pemuda UMNO bernama Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) yang bakal membantu ribuan orang muda.

Satu lagi ialah saranan Pemuda UMNO agar kerajaan mempergiatkan lagi usaha mencari Asnaf dengan bantuan zakat. Dengan cari itu, saudara-saudara Islam tidak didekati oleh anasir-anasir yang boleh memurtadkan mereka. 

Di antaranya ialah inisiatif terbaru Pemuda UMNO bernama Bantuan Lesen 1Malaysia (BL1M) yang bakal membantu ribuan orang muda.

Satu lagi ialah saranan Pemuda UMNO agar kerajaan mempergiatkan lagi usaha mencari Asnaf dengan bantuan zakat. Dengan cari itu, saudara-saudara Islam tidak didekati oleh anasir-anasir yang boleh memurtadkan mereka.

Malah, sudah banyak propaganda pembangkang yang cuba mengaburi mata rakyat.

Bagaimana pun, orang yang berilmu dan berfikir, tidak mungkin akan percaya dengan propaganda pembangkang itu. Malah, modus operandi mereka memburuk-burukkan sistem pilihanraya dilihat sebagai persediaan untuk memporak-perandakan negara dengan membawa undang-undang ke jalanan.

Propaganda mereka sudah ditanam dan disuburkan sehingga ke hari ini, persis tektik yang dicipta oleh pihak Nazi Hitler.-Sumber

Tuesday, 27 November 2012

KP KESIHATAN HANYA DIGANTUNG TUGAS MANAKALA BEKAS KETUA SETIAUSAHA KBS HANYA DITUKAR KEJABATAN LAIN ???

Jika ada yang masih ingat lagi kes yang melibatkan bekas Timbalan Ketua Setiausaha (Strategik) Kementerian Belia dan Sukan, Datuk Salim Parlan dan bekas pembantu peribadinya, Nur Diayana Norslan yang telah pun dikenakan hukuman denda maksimum RM3,000 atau penjara tidak lebih dua tahun kerana berkhalwat di sebuah hotel di Batu Feringghi di sini, April 2011. Itu dahulu…..Sekarang?



Semakan kami menunjukkan pada senarai pertukaran bidang tugas yang melibatkan JUSA sekarang ini, Datuk Salim Parlan telah ditukarkan bagi menyertai Pasukan Petugas Pemantau Projek, Unit Penyelarasan Pelaksanaan di Jabatan Perdana Menteri….


Berita terkini mengenai kes khalwat Ketua Pengarah Kesihatan, Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman dengan Wan Syarifah Nooraazmanita Wan Hassan :
Ketua Pengarah Kesihatan Datuk Seri Dr Hasan Abdul Rahman digantung kerja sejak 14 November 2012 sehingga keputusan tatatertib yang bakal diputuskan oleh Suruhanjaya dalam mesyuarat seterusnya, pada 3 Disember 2012

Dalam mesyuarat Suruhanjaya Perkhidmatan Awam (SPA), SPA telah menimbangkan kertas cadangan untuk menggantung kerja mengikut Peraturan 28(6) dan Peraturan 45, Peraturan-Peraturan Pegawai Awam (Kelakuan dan Tatatertib) 1993 terhadap Dr Hasan, Pegawai Perubatan Gred Utama Turus II, Kementerian Kesihatan

Tidak kira apa jawatan sekalipun, baik berpangkat tinggi ataupun setakat berjawatan rendah dalam sektor awam, hukuman mestilah berdasarkan kepada peruntukan undang-undang, bukan kepada pertimbangan kasihan, pangkat atau sebaliknya. Jika tidak, kami menjangkakan lebih banyak masalah akan timbul di masa akan datang dalam sektor awam,-

Sunday, 25 November 2012

#SAVE GAZA !!! BOIKOT ISRAEL !!! PAKAT BOIKOT PRODUK BUATAN ISRAEL TERMASUK McD ???



Kalau tengok di internet sekarang sana sini menunjukkan protes boikot Israel terutamanya perniagaan McDonald Malaysia. Semboyan acapkali berkumandang setiap kali rakyat Palestin di Gaza di dibedil & diperlakukan seperti binatang di sana. Cuma kami akan tertanya-tanya mengapa kempen bokit Israel hanya tertumpu kepada sesetengah produk semata? Bukanlah kami mahu menentang usaha untuk boikot Israel, tetapi dilihat kempen yang dijalankan agak tempang. Kenapa?



Adakah kempen boikot produk Israel, boleh pilih-pilih? Setakat boikot McD, kami umpamakan secebis zarah daripada satu tubuh lengkap manusia. pemasaran & promosi yang dijalankan pun KFC sendiri tidak mampu untuk melawan. Jikalau kita fahami sistem ekonomi yahudi, sistem kapitalis dan ekonomi dunia, sangat mustahil. Bahkan tindakan boikot Israel ini secara halusnya mempromosikan lagi produk tersebut, contohnya menjual t-shirt boikot, pelekat boikot.

Boleh tercapai atau tidak objektif kempen boikot Israel iaitu melibatkan produk buatan Israel)? Bukan mahu memperlekehkan, dan bukannya kami melarang sesiapa untuk boikot produk buatan israel. Itu hak & pendirian masing-masing. Tetapi perlu difikirkan secara mendalam disertakan dengan kajian. Bukan sekadar ikut-ikutan. Apabila diberikan promosi burger percuma, berduyun-duyun datang. Erm……mereka lapar agaknya….






Boikot Israel : McDonald Malaysia VS MacDonald Luar Negara

Yang penting sekarang kita kena titipkan roh keimanan kepada generasi yang ada. Barulah tahu yang mana betul yang mana salah. Sentiasa berdoa pada Allah untuk Palestin dan mereka yang senasib dengannya. Hanya Allah sahaja yang layak memberikan balasan perit kepada kaum Zionis LAKNATULLAH ini, dengan itu kita kenalah istiqomah berdoa dengan sangat yakin pada setiap masa.

Masih terngiang-ngiang di telinga kami kata-kata Ustaz Hassan Din yang pernah mengatakan :

Kalau nak anak automatik berpuasa di bulan Ramadan, kita kena ajarkan solat dahulu, sebab kalau anak tu tadi solat tanpa disuruh-suruh, maka dia akan puasa tanpa disuruh, anak yang ada ramai puasa tapi solat entah ke mana, hanya nak dihebohkan bahawa anaknya puasa cukup, dapatlah duit raya banyak. Hakikatnya, ibubapa sendiri tidak bersolat.

Diibaratkan seperti seekor khinzir, memang jelas sudah haram. Tetapi apabila lemak dan asid dijadikan lipstick, dijadikan dakwat printer, jadi kapsul pemutih kulit, boleh sahaja pakai.
Sekali lagi kami tidak pertahankan McD. Tetapi kami memikirkan yang bekerja itu, pembekal untuk semua cawangan McDonald di Malaysia. Bukankah itu semua memerlukan pekerja yang terdiri daripada kalangan anak-anak kita semua? Jikalau pun nak boikot Israel terutamanya melibatkan produk buatan Israel, mengapa hanya McD sahaja yang menjadi sasaran. Nak mulakan kempen boikot kena konsisten. Jangan ambil sikit-sikit. Bagaimana pula dengan produk Nestle, Milo tak nak boikot sama? - Sumber

PIALA AFF SUZUKI 2012 MALAYSIA VS SINGAPORE ! SIAPA JADI MAKANAN SIAPA ???



Malaysia VS Singapura : Apabila Malaysia hanya seri dengan Bangladesh dalam perlawanan persahabatan, kami ada rasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan pasukan Malaysia ini. Satu keputusan yang tidak sepatutnya berlaku. Oleh itu……

Sebaiknya kami perlawanan pertama antara Malaysia VS Singapore dalam AFF Suzuki 2012 cukup penting bagi memberikan motivasi terbaik kepada mereka bagi menghadapi saingan seterusnya dalam AFF Suzuki 2012 kali ini. Yang penting…lakukan yang terbaik dan berusaha mara ke separuh akhir terlebih dulu dan apabila sudah melepasi saingan peringkat kumpulan barulah kita boleh bercerita tentang peluang menjulang kejuaraan AFF Suzuki 2012 kali ini.


Untuk pergi lebih jauh.. kemenangan perlawanan pembukaan sangat penting.
Kalau sebelum Malaysia pernah ditumbangkan dengan agreget 4-6 apabila pada pusingan kelayakan Piala Dunia 2014, Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura pada perlawanan pertama di gelanggang lawan dan gagal mencipta kebangkitan apabila sekadar seri 1-1 di depan lebih 100,000 penyokong di Stadium Nasional Bukit Jalil.
Kalau diikutkan saingan AFF Suzuki 2010 dua tahun lalu, Malaysia adalah juara. Tetapi, itu saingan dahulu. Kejayaan dahulu biarkan ia menjadi sejarah manis bagi penyokong setia bola sepak Malaysia. Yang penting, kekuatan, semnagat juang yang tinggi, taktikal kali ini yang menjadi pertaruhan. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive