Tuesday 6 November 2012

POLITIK ANWAR TERGOYANG TETAPI DR MAZA PERTAHAN NURUL IZZAH ???



Kali ini Nurul Izzah dihentam oleh pihak JATI pulak dan bakal disiasat oleh JAIS... Nampaknya kini Nurul menjadi sasaran kerana bermulut celupar dan kurang arif mengenai Islam.

Bukan dari pro kepada UMNO/BN aje tapi MKP terkejut jugak Ketua Penerangan Dewan Ulama PAS Pusat Nik Muhammad Zawawi Salleh, secara tegas meminta mana-mana individu termasuk pemimpin parti politik agar tidak menyentuh hal-hal berkaitan agama Islam sekiranya 'kurang pakar' kerana ia boleh menimbulkan polemik dan kekeliruan dalam kalangan rakyat.

Kiranya pihak PAS pun tak mengiktiraflah kewibawaan Nurul izzah didalam hal Agama Islam,Jika begitu kehendaknya sudah nampak tembelang PAS dan PKR didalam pandangan mengenai Islam...Macam mana PKR dan PAS cakap mereka ini bersatu didalam Pakatan Harami padahal hanya sesetengah golongan aje yang sokong pendirian sesetengan pemimpin.Sah mereka ini berpecah....?

Kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar bahawa orang Melayu diberi kebebasan untuk memilih agama selain Islam, membuka laluan dan tiket percuma kepada mereka yang mahu menyesatkan umat Islam, kata Presiden Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Ali.

Beliau menambah, pendirian Izzah yang kononnya berpandukan sepotong ayat Al-Quran itu telah membuka ruang yang cuba ditutup dan menjadikan gerakan memesongkan akidah bertambah kuat dan garang.
 Klik dimatkilaupenang

Tapi lain pulak bagi Dr Maza...beliau mempertahankan tindakan yang dilakukan oleh Nurul Izzah melalui laman twiternya...sedangkan banyak pihak yang geram dan bengang dengan kenyataan oleh anak Pak Sheikh ni...

..YB Nurul Izzah baru bercakap dengan saya menerusi telefon, beliau maklumkan bahawa beliau langsung tidak menyebut 'melayu boleh murtad' dalam program tersebut..apa yang beliau sebut ialah tiada paksaan dalam dakwah kepada Islam, hal itu merangkumi semua bangsa..saya rasa kita kena berhati-hati mempercayai sumber berita yang disiarkan oleh sesetengah pihak.. - Dr Maza.

PT
Kalau Chua Soi Lek ke Lim Guang Eng ke yang taknak hudud tu boleh la diterima, ini orang Islam sendiri keluar kenyataan "orang islam perlu diberi kebebasan beragama" , memang bengong betul la anak si Anwar ni ??? Mana pemimpin Pas..takkanlah senyap tak ada langsung lkenyataan ???

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive