Thursday 15 November 2012

KES NURUL !!! SAYANG JUGA NIK ABDUH PADA NURUL IZZAH ???



KOTA BHARU - Timbalan Ketua Pemuda Pas, Datuk Nik Abduh Nik Abdul Aziz berkata, adalah tidak adil sekiranya Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar terus dipersalahkan dalam isu kenyataan berkenaan kebebasan beragama walhal pemimpin itu sudah pun memberikan penjelasannya.

"Yang penting kita tahu bahawa kenyataannya adalah kenyataan yang sudah dijawab oleh Nurul Izzah dan kita hendak tanya kenapa jawapan beliau itu terus ditolak sedangkan itu adalah ucapan beliau sendiri.

"Saya berpandangan apabila dia sudah jawab, kita pegang kepada itu," katanya kepada media di sini, hari ini.

Nik Abduh ditanya berhubung pendirian perwakilan Dewan Pemuda Pas Pusat (DPPP) dalam muktamar sayap parti itu yang dilihat langsung tidak menyentuh isu berkenaan Nurul Izzah sepanjang perbahasan.

"Itu hak perwakilan, kita tak pernah suruh apa-apa. Kita nak dengar lagi, kalau nak sebut itu, terserah kepada perwakilan," kata anak kepada Mursyidul Am Pas itu.

Ketika ditanya lagi, apa pendirian beliau berhubung isu Nurul Izzah, Nik Abduh berkata, "saya kekal begitulah dan pimpinan parti pun sudah sebut. Kalau ingat apa yang Datuk Harun sebut, kita serah kepada rakyat untuk menilai, sebab semua pihak sudah baca, tahu, jadi kita serah kepada rakyat."

Kontrovesi bersabit kenyataan Nurul Izzah tercetus 3 November lalu, ketika beliau menyertai wacana mengenai Negara Islam anjuran sebuah pergerakan Kristian di Subang Jaya. - Sumber


PT
Apa nak hairan..bapak Nik Abduh pun diam membisu kes Nurul izzah ni...elok sangat lah tu anak dengan bapak sama-sama membela Nurul Izzah. Bukan nasihat tapi menyalahkan orang lain atas apa yang dilakukan oleh anak Anwar. Alahai puak2 pakatan ni....apa saja puak2 dia lakukan tidak kira halal ke tidak bersepakat menyokong walaupun bertentangan dengan hukum dan sunnah. Maklumlah bukan kesalahan besar kata kumpulan ulamak Pas.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive