Wednesday 21 November 2012

CARA TERBAIK HIJRAH PIERRE ANDRE MENDALAMI AGAMA !!!

Tanda awal hijrah kearah kebaikan ini sudah diduga, ucapan Pierre Andre saat menerima trofi Anugerah Yasmin Ahmad pada Anugerah Skrin 2012 menggegarkan banyak jiwa. Bermacam persoalan dan andaian juga dibuat pelbagai pihak. Paling utama, kecenderungan anak sulung pelakon handalan Khatijah Tan itu terhadap ilmu agama terbuka jelas.

“Ya, benar sekarang saya sedang dalam penghijrahan untuk lebih mengenal agama dan Allah serta Rasul tetapi hijrah saya ini tidak akan berlaku secara drastik, saya takut fitnah,” katanya membuka cerita tentang kehidupan baharu yang sedang dilaluinya ketika ini.

Anugerah Skrin lalu, menyaksikan Pierre membuka mulut di pentas yang berhadapan lebih empat juta penonton dengan kalimah ‘Bismillah.’

“Anugerah paling hebat ialah kalimah ‘Lailahaillallah,’ jagalah kalimah ini dalam diri kita, love Allah dan love Muhammad,” ucap Pierre dalam majlis itu.

Menghuraikan lagi mesej sebenar yang ingin disampaikannya, kata Pierre:

“Itu juga satu dakwah daripada saya. Saya memang minta doa kepada Allah agar jalan dakwah saya dibuka, dan Alhamdulillah saya diberikan kesempatan. Selama 10 tahun dalam bidang seni, itulah kali pertama saya diberi anugerah dan itulah siaran langsung pertama yang saya dapat untuk menyuarakan sedikit dakwah saya,” katanya sambil meneruskan dengan satu pengakuan.

Demi untuk tidak mengelirukan khalayak terhadap perubahan yang berlaku ke atas dirinya, Pierre mengakui bahawa sudah lima bulan dia bergerak aktif dengan dengan mengikuti kumpulan tabligh.

“Saya sudah jadi pengarah filem sejak umur 21 tahun. Selama ini saya fikir itulah matlamat hidup saya. Akhirnya saya dapati hidup saya ‘kosong.’ Saya rasa dibohongi oleh dunia dan saya mula mencari.


PT
Alhamdulillah. Terbaik dari Pieere Andre kerana penghijrahannya. Bukan sesetengah artis lain yang sekadar hijrah pakaian tetapi asyik menghentam sesama rakan artis. Berlagak pandai dengan mengelaurkan hukum sendiri walaupun apa yang dinyatakan itu terpesong dari jauh dari ajaran agama Islam. Kononnya unutk berubah kearah Islam yang sebenar wajib memasuki sebuah parti yang kononnya memperjuangkan Islam. Kepada Pierre tahniah dan syabas !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive