Monday, 19 November 2012

INILAH MANUSIA YANG TERPEKIK TERLOLONG DOA HANCURKAN UMNO ADALAH PENGUTIP DERMA DAN PERNAH BERTUGAS DENGAN ITM???





Nik Razi bin Nik Mat dilahirkan di Kota Jembal (juga dikenali sebagai Kedai Lalat), Kota Bharu, Kelantan. Pengajian menengahnya bermula di Maahad Muhammadi, Kota Bharu.Setelah itu menyambung pengajiannya ke India di Universiti Darul Ulum, Deoband dengan mendapat Ijazah Sarjana Muda dalam pengajian Hadith. Pencarian ilmu diteruskan lagi di Universiti Al-Azhar, Mesir dengan memperolehi Ijazah Sarjana Muda dalam Pengajian Syariah. Selepas itu di Universiti Ain Syams, Kaherah dengan memperolehi Diploma Pendidikan. 

Dalam bidang kerjaya, beliau telah berkhidmat di ITM (sekarang dikenali UiTM) Shah Alam sebagai Pegawai Penasihat Agama dari tahun 1983 – 1995. Di Maahad Muhammadi (P) sebagai guru pada tahun 1996, Maahad Muhammadi (L) sebagai Pengetua pada tahun 1997 – 1999 dan Pusat Pengajian Pondok Kandis, Bachok sebagai tenaga pengajar dari tahun 2000 hingga sekarang.

Untuk waktu ini beliau aktif menyampaikan ilmu agama dan menjual beberapa produk tertentu sambil mengutip derma (infaq fi sabilillah) khususnya dari masyarakat Islam dalam usaha merealisasikan sebuah pusat pengajian yang lengkap dengan prasarana dan tenaga pengajar yang berkaliber. Sumber


PT
Takkanlah manusia ni tak tahu hukum, belajar di India sampailah ke Mesir. Tapi bila dah kena rasuk oleh syaitan yang dikenali maka beliau sanggup mengepalai doa untuk hancurkan umat Islam senegara. Aku tak reti dah nak ulas banyak-banyak sebab  orang yang dok berdoa ni bukan calang-calang orang ilmu agamanya.Yang peliknya boleh pulak berkhidmat dengan kerajaan UMNO/BN...itm.. 

19 comments:

  1. Agak agak anak cucu nik mat ni semua jenis gini ko wei suka maki hamun mcm bapak demo tak ajar atau g belajae dgn bapak keling mano?

    ReplyDelete
  2. bila dah tinggi belajar timbul riak dan mudah lah setan menggoda. Takkan tak tahu akibatnya mengkafirkan saudara Islam.....bertaubatlah......

    ReplyDelete
  3. memalukan... ini ke yg dikatakan ulama..??

    ReplyDelete
  4. belajar tinggi mana pun...kalau setan general yang dok ajak dia buat jahat.. buat juga akhirnya..kan itu nama dugaan..mak bapak dia tak ajar macam tu tapi anak dia mungkin ikut dia kok...kerana yang halalkan doa tu tok hadi dan tok asis konon penganut pas ni dah dizalimi...penganut pas ini dah kena kemenyan apa eh.. dah pemimpin semua nada sama aje... semua bole ...tukar agama bole cakap apa pun bole atas nama dem..keras.i... Mana silap ibu mengandongkan mereka ini,,,masih tak lewat nak bertobat...balik pangkal jalan.. sonsang tu...ya Allah tolong lah mereka ni bawalah penganut pas ini kejalan yang betul ampunkan dosa mereka... Engkau saja yang bole palingkan hati mereka yang sesat ini..fikir2

    ReplyDelete
  5. lebih 50 ribu org islam pas telah meng aminkan doa dia ni untuk hancurkan umno, (doa sempena maal hijrah) tapi setahu aku sepanjang hidup umno rasa nya umno tak pernah pulak mendoa kan supaya pas hancur? ada ke? tak baik doa kan org macam tu, aku sedih dengarkan doa dia tu terhadap sesama islam,sampai hati org2 pas buat mcm tu,islam hanya untuk pas sahaja.jangan risau pas..kalau anda di jalan yg benar allah akan menkabul kan doa anda, tapi kalau anda kalah bermakna anda semua berada dalam kesesatan yang terlampau !! tungu dan lihat siapa yg allah nak tulung..

    ReplyDelete
  6. Ular mamak ni byk tgk boxing agaknya tu pasal guna KO mengKO.. Pertama kali aku dgr org doa pakai KO.. Ajaran N.ajis kot..

    ReplyDelete
  7. kerja itm rupanya....tak haram pulk ek kerja ngn kerjaan umno/bn time tu...pelik2

    ReplyDelete
  8. KALAU NAK KALAHKAN LIN DAN ATAU CHONG WEI KITA MESTI DOAKAN DIA CEDERA BARU LAH KITA BOLIH MENANG.
    DALAM HATI HANYA ADA PUTRA JAYA.

    ReplyDelete
  9. MAAF, BARU SAYA TERPERASAAN, KENAPA MUKA ORANG YG MENGETUI DOA HANCURKAN BN DAN UMNO MACAM INI RUPANYA. PATUTLAH....

    ReplyDelete
  10. sesesat-sesat ayah pin dia tak pernah mendoakan kemusnahan dan kehancuran orang lain....

    ReplyDelete
  11. Tertarik dgn komen anon 6:44... nampak betapa kotornya cara PAS berpolitik. Jika dilihat pada jasa, kemahiran mentadbir dan keupayaan membawa kebaikan, PAS pasti akan kalah. Sbb tu lah sblm pertanding, puak2 ni terpaksa cederakan pihak lawan utk menang.

    ReplyDelete
  12. setuju dengan pandangan tuan aliffnajmi..pas ni hanya mementingkan kuasa selain dar kesejahteraan rakyat...

    ReplyDelete
  13. Kesian aku ko umno, pasti hancur..

    ReplyDelete
  14. sanggup jadi sesat semata2 utk menang pru....kesian tukang aminkan doa...macam lembu ikut apa saja...

    ReplyDelete
  15. itm hak umno ker?? hahaha....

    ReplyDelete
  16. hehehe..ramai nya wakil rakyat pas kije ngan krajaan ...sapa bayar gaji diorang ek....penulis ni tunjukan kebodohan yg melampau...Bilapulak umno ada sumber kewangan byr gaji peg krajaan....hehehe....b*d* duk diam

    ReplyDelete
  17. Lama tak jumpa dia sejak abis pengajian di itm shah alam sekitar tahun 1989,Alhamdulillah sihat lagi Tok Guru Nik Razi Nik Mat.Semuga kesihatannya selalu dipelihara oleh Allah S.W.T.

    ReplyDelete
  18. umno tu kerajaan ker pahtu sapa yg bayar gaji umno ke rakyat..sekadar bertanya
    p/s kalau bodoh pun simpan dlm hati la jgn tunjuk2 sgt

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive