Sunday 25 November 2012

FOTO !!! PENYATUAN HAMAS DAN FATAH SEMPENA GENJATAN SENJATA..



Senior Hamas leader Ismail Haniyeh, Islamic Jihad leader Mohammed Al-Hindi, and senior Fatah official Nabil Shaath celebrate the end of the war at a Gaza City rally Nov. 22, 2012. (Reuters/Ahmed Zakot)


ni adalah gambar terbaru sempena meraikan gencatan senjata Hamas dan israel di Gaza. Khabar mengembirakan untuk umat Islam di seluruh dunia apabila gambar ini menunjukkan Hamas dan Fatah bersama-sama meraikan kedamaian ini.

Hamas
Fatah

Kedua-dua pihak itu tidak pernah bersatu hati dalam apa jua bentuk sebelum ini. Malah mereka pernah berperang hingga menumpahkan darah dan nyawa suatu ketika dahulu iaitu selepas Hamas memenangi pilihanraya 25 januari 2006.

Selepas pilihanraya itu Paletine telah terbahagi kepada dua pemerintahan dengan Hamas menguasai Gaza manakala Fatah mentadbir Tebing Barat. Pada April 2011 kedua-dua parti politik ini bersetuju untuk bergabung dan menyatukan kedua-dua kerajaan menjelang pilihanraya umum 2012.

Gambar di atas sungguh menenangkan jiwa. Gambar ini menunjukkan bukan sahaja pemimpin mereka bersetuju bergabung malah kesemua pengikut dan penyokong kedua-dua kerajaan ini. Gabungan dua parti terbesar Palestine ini akan membawa kepada satu era baru untuk rakyat Palestine. Palestine bakal digeruni Israel dan usaha pasti akan dilakukan untuk menggagalkan gabungan ini.

Marilah kita sama-sama mendoakan agar kedua-dua belah pihak berwaspada dengan hasutan syaitan  yahudi Isreal...(bukan macam pas yang mendoakan kemusnahan dan kehancuran sesama Islam) Al-Qassam, al-Quds Battalions, Jerusalem Battalions, Jerusalem Brigades,dan Sayf al-Islam Brigades perlu menangkis segala fitnah yang bakal ditimbulkan yahudi bagi menggagalkan penyatuan ini. Sumber

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive