Tuesday 6 November 2012

"SAYA TIDAK HINA ISLAM,CUMA PERSOAL HUDUD PAS" JAWAPAN SOI LEK YANG MEMBUATKAN NIK AZIZ KEPENINGAN !!!



Angin tak ada, ribut tak ada, sepantas kilat Mursyidul Am PAS, Nik Abdul Aziz Nik Mat tampil ke depan untuk memperlekehkan penjelasan dari Presiden MCA Chua Soi Lek berkenaan kritikannya terhadap hudud PAS.

Biasanya jika melibatkan maruah dan kesucian Islam, amat jarang sekali untuk Nik Aziz segera tampil ke depan mengulas panjang. Tengok sajalah dalam isu Ngeh Koo Ham dari DAP itu hari, jenuh menunggu komen balas dari Nik Aziz.

Malah dalam isu pencegahan murtad oleh JAIS ke atas sebuah gereja di Selangor akhir tahun lalu juga, sukar sekali untuk membaca komentar dari 
Aziz yang bersifat membela Islam, sebaliknya sebahagian besar kenyataan yang keluar dari mulut para pemimpin PAS ialah mencerca tindakan kuatkuasa oleh JAIS itu. Seterusnya klik di : matkilaupenang

Lihat kenyataan Nik Aziz di bawah yang dipetik dari akhbar....

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa kenyataan terbaru Presiden MCA, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek berhubung isu hukum hudud  menunjukkan beliau sudah merasai tertekan dengan kemarahan umat Islam.

 

“Dia sebenarnya rasa tertekan... tersinggung dengan kritikan umat Islam sendiri sebelum ini berhubung tindakannya mempertikaikan hukum hudud dan sebagainya.

“Dia kata dia tidak hina Islam, tetapi pertikaikan hukum hudud Pas, mana boleh jadi begitu sedangkan hukum hudud itu sendiri adalah Islam,” kata beliau dipetik Harakahdaily semalam.

Nik Aziz berkata, sekiranya tiada hukuman itu yang dibentangkan oleh Umno, sudah bererti apa yang diusahakan Pas adalah ajaran Islam.

Dalam kenyataan terbaru, Soi Lek berkata, beliau tidak menghina Islam, cuma persoal hudud Pas.

Selain itu beliau juga meminta Pakatan Rakyat, yang turut dianggotai Pas, supaya memasukkan hukum hudud dalam manifesto mereka.

Menteri Besar Kelantan itu berkata, andainya ada orang menentang hanya satu dari yang terkandung dalam undang-undang Malaysia, ertinya orang terbabit telah menentang negara ini.

Pada masa yang sama Menteri Besar Kelantan itu juga berkata, Soi Lek seharusnya mempersoalkan ‘mana hukum hudud Umno’ dan bukannya memperosalkan hudud yang diperjuangkan Pas.

PT
Nik Aziz jadi kebengongan dengan jawapan yang diberikan oleh Chua Soi Lek yang beliau tidak pernah menghina Islam, cuma mempersoalkan hudud Pas. Lain kali Nik Aziz kena berfikir dulu sebelum nak menghentam orang lain yang berkaiatan sesuatu isu. Sebagai MB yang sudah lama memegang jawatan sepatutnya bujaksana dalam membuat sebarang kenyataan. Takut nanti di panggil 'tuo sajo tapi sikit pun tak leh wat kiro caro'...Apapun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renung-renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

1 comment:

  1. aikkk... kan TG dah keluarkan patua...

    " bukan islam dibolehkan hina islam sbb dia bukan islam"

    patua2 TG mesti diikuti jika mahu senang dunia akhirat.... takebeerrr

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive