Sunday 25 November 2012

PIALA AFF SUZUKI 2012 MALAYSIA VS SINGAPORE ! SIAPA JADI MAKANAN SIAPA ???



Malaysia VS Singapura : Apabila Malaysia hanya seri dengan Bangladesh dalam perlawanan persahabatan, kami ada rasakan ada sesuatu yang tidak kena dengan pasukan Malaysia ini. Satu keputusan yang tidak sepatutnya berlaku. Oleh itu……

Sebaiknya kami perlawanan pertama antara Malaysia VS Singapore dalam AFF Suzuki 2012 cukup penting bagi memberikan motivasi terbaik kepada mereka bagi menghadapi saingan seterusnya dalam AFF Suzuki 2012 kali ini. Yang penting…lakukan yang terbaik dan berusaha mara ke separuh akhir terlebih dulu dan apabila sudah melepasi saingan peringkat kumpulan barulah kita boleh bercerita tentang peluang menjulang kejuaraan AFF Suzuki 2012 kali ini.


Untuk pergi lebih jauh.. kemenangan perlawanan pembukaan sangat penting.
Kalau sebelum Malaysia pernah ditumbangkan dengan agreget 4-6 apabila pada pusingan kelayakan Piala Dunia 2014, Malaysia tewas 3-5 kepada Singapura pada perlawanan pertama di gelanggang lawan dan gagal mencipta kebangkitan apabila sekadar seri 1-1 di depan lebih 100,000 penyokong di Stadium Nasional Bukit Jalil.
Kalau diikutkan saingan AFF Suzuki 2010 dua tahun lalu, Malaysia adalah juara. Tetapi, itu saingan dahulu. Kejayaan dahulu biarkan ia menjadi sejarah manis bagi penyokong setia bola sepak Malaysia. Yang penting, kekuatan, semnagat juang yang tinggi, taktikal kali ini yang menjadi pertaruhan. 

2 comments:

  1. kita sama2 tengok kebangkitan harimau malaya esok ekoran kekalahannya dengan Laos 0-3 sebelum ini.

    ReplyDelete
  2. Rasa2 sy hm takkan bangkit dah...taring dah kena cabut....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive