Friday 2 November 2012

LAGI PAS ABAIKAN RAKYAT KELANTAN !!! TERPAKSALAH MAMAT 2 ORANG NI TERPAKSA MENCURI ???



KOTA BHARU – Seorang petani antara dua individu yang didenda RM3,000 oleh Mahkamah Majistret di sini, semalam selepas mengaku menyimpan penutup lubang najis yang dicuri di Kampung Guntong, Limbat di sini, 29 Oktober lalu.

Hukuman diputuskan selepas petani berkenaan, Rosidi Mohamed Ruskor, 46, dan Mohd Abd Hafith Idris, 27, mengaku salah pada pertuduhan pilihan mengikut Seksyen 411 Kanun Keseksaan.

Mereka mengaku menyimpan empat penutup lubang najis bernilai RM40 milik Omar Nik Salleh, 72, di Kawasan Batu 4, Jalan Kuala Krai di sini, pada jam 5.30 pagi, tarikh berkenaan.

Kedua-duanya sebelum itu menafikan tuduhan mencuri besi berkenaan pada jam 4 pagi tarikh sama.

Berdasarkan fakta kes, sepasukan anggota Jabatan Siasatan Jenayah ternampak Rosidi dan Mohd Abd Hafith menaiki motosikal sambil memegang besi berkenaan. Pemeriksaan mendapati kedua-duanya juga gagal mengemukakan kad pengenalan.

Pada prosiding semalam, Majistret Muhamad Hafiz Mohd Noor turut menjatuhkan hukuman enam bulan penjara sekiranya denda ke atas setiap mereka itu gagal dijelaskan.

PT

Peluang pekerjaan yang terhad di negeri Kerajaan Pas Kelantan maka dua orang manusia Melayu ni terpaksa membuat pekerjaan mencuri sebagai punca rezeki mereka. Dimana para YB Pas yang kaya raya takkanlah hanya membutakan mata serta memekakkan telinga dalam isu ini ? 

Tak terfikirkah dalam kepala otak pemimpin Pas maslah kekurangan pekerjaan yang melanda Kelantan? Maklumlah para pemimpin Pas terlalu selesa dengan kekayaan mereka memiliki pelbagai kemewahan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive