Tuesday, 31 July 2012

SAH !!! LAJIM DIGUGUR TIMBALAN MEMTERI


Yang di-Pertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'adzam Shah telah memberi perkenan membatalkan pelantikan Datuk Seri Panglima Lajim Ukim sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan berkuatkuasa serta-merta, demikian menurut kenyataan Pejabat Perdana Menteri hari ini.

Lajim pada Sabtu lepas mengumumkan peletakan jawatan sebagai anggota Majlis Tertinggi (MT) Umno, Ketua Umno Bahagian Beaufort dan Pengerusi Barisan Nasional (BN) Beaufort berkuatkuasa serta-merta.

Beliau bagaimanapun masih kekal sebagai anggota Umno. Lajim yang mengumumkan peletakan jawatannya di Likas Jaya, dekat Kota Kinabalu, dilaporkan menyerahkan kepada Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak untukmenentukan kedudukannya sebagai Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan.

Najib kemudian pada satu majlis di Pekan dilaporkan berkata kedudukan Lajim sebagai timbalan menteri akan diputuskan pada Isnin. Lajim, 57, dipilih ke Parlimen pada pilihan raya umum 2008 menggantikan penyandang kerusi Beaufort, Azizah Mohd Dun selepas menewaskan Lajim Md Yusof (PKR), dengan majoriti 10,914 undi. Beliau kemudian dilantik menjadi Timbalan Menteri Pengangkutan pada tahun 2008 sebelum ditukarkan portfolio kepada Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan pada 2009.

- Bernama

KELUARGA MAHU PUNCA SEBENAR MENGENAI KEMATIAN SYALEZA !!!


Pihak polis semalam telah mengesahkan membuat penahanan suami seorang Eksekutif Wanita TV9 yang di temui mati dirumahnya kelmarin.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, suami mangsa yang berusia 31 tahun itu ditahan di Segamat, Johor kira-kira pukul 10.15 malam bagi membolehkan siasatan terperinci dilakukan.


Katanya, pihaknya mengklasifikasikan kes kematian Syaleza (eksekutif Wanita ) di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan kerana membunuh.

“Kita sudah buat penahanan (suami Syaleza) di Segamat, Johor dan kita bawa beliau ke sini (Selangor). Kita cuma tahan untuk siasatan lanjut dan reman seminggu bermula hari ini,” katanya di Ibu Pejabat Polis Kontinjen (IPK) Selangor di sini hari ini.

Bagi keluarga arwah pula, beliau reda dan menganggap kejadian itu sebagai ketentuan Ilahi, namun mereka tetap mahu punca sebenar kematiannya disiasat.

Bapa mangsa, Jaffar Bakri, 60, berkata, keluarganya yang masih diselubungi perasaan sedih dan terkilan kerana punca dan cerita sebenar mengenai kematian mengejut anak keduanya itu masih belum jelas.



Keluarga Syaleza Mahu Punca Sebenar

Polis Tahan Suami Eksekutif TV9, Keluarga Mahu Punca

MEMANG BETUL !!! SYARIKAT TUDUNG DI BOIKOT PENYOKONG PR


Ternyata telahan PT pada entry 30/7/2012, klik disini
http://perigitimur.blogspot.com/2012/07 di mana para blogger PR akan memboikot syarikat tudung yang menamatkan kontrak Abby memang betul. Lihat betapa puak2 PR terutama penganut Pas begitu taksub terhadap 'Ostazah' Abby. Sehinggakan di wujudkan Page 'Jom Boikot Jenama Tudung Ni'. 

Rupanya mentaliti penyokong2 PR terlalu rendah tahap tadika barangkali!!!...tahukah mereka dengan berbuat demikian akan mempopularkan lagi jenama tudung tersebut. Elok sangatla tu..si bodoh makanan si cerdik..jadi dengan sendirinya meningkatkan penjualan syarikat tersebut...

Lihat posting admin pages KBSAHC...


Apa motif sebenar page ni ? Adakah kita benar2 tahu punca masalah yang berlaku antara Abby dan sykt humaira? Mungkin mereka ada perjanjian yang telah dilanggar, dan kerana kemungkinan itu kontrak terbatal. Maka, berlapang dada lah dalam mengadili sesuatu hal. Jika kita terima berita sesuatu, maka siasatlah kesahihannya. Bukan bertindak melulu. Islam tidak zalim. Islam itu adil. 

Apa pun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat, fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya dan jangan kita buta dan dibutakan !!!...

LAGU JANJI DITEPATI SUDAH MEMECAHKAN REKOD !!!


Setakat jam 8.50 am 31/7/2012 sudah 19,290 yang DISLIKE video RAIS YATIM !!! Kemungkinan pecah rekod ni..

Komen dari You Tube....

PT
Kali pertama dalam hidup, aku mendengar sebuah lagu yang KONONNYA sebuah lagu tema Hari Kebangsaan yang paling teruk dalam sejarah Malaysia. Yang peliknya para menteri hanya mengambil sikap berdiam diri. Takkan la rakyat jelata riuh rendah seluruh MALAYA, para menteri diam seribu bahasa!!!!

VIDEO !!! CERITA SEBENAR DISEBALIK PROJEK DEPU HUSAM MUSA


Video pembongkaran Projek Depu Datuk Husam Musa oleh kru KCW  yang memungkinkan beliau 'deme tak kebah' bila pembongkaran demi pembongkaran akan dipaparkan kepada rakyat serta penyokong Pas Kelantan !!!!

Sila klik : http://gelombangkick.blogspot.com untuk merasai pengalaman menemubual 'orang kita' oleh blogger gelombang kick. dan ambo orang kampung.

Monday, 30 July 2012

PUKUL TAPI MENGAKU TIDAK BERSALAH DI MAHKAMAH - INSPEKTOR HOTEL

Seorang anggota polis hari ini mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret berbeza, di Seremban atas enam tuduhan memukul, mengugut dan memecah cermin kereta dalam kejadian berasingan pada 17 Julai lalu.

Tertuduh, Insp Mohd Azuan Yasin, 32, membuat pengakuan tidak bersalah terhadap kesemua pertuduhan yang dibacakan terhadapnya di hadapan Majistret Mohamad Izwan Mohamed Noh, Haslina Basarudin dan S.Megaswary.

Di hadapan Mohamad Izwan dan Haslina, Mohd Azuan dituduh dengan sengaja mendatangkan kecederaan masing-masing terhadap Mohamaed Nadzeem Zainal Larifin, 25, dan Koh Wen Gio, 32, dengan menggunakan objek keras berwarna hitam menyerupai senjata pistol kira-kira pukul 2.50 pagi di lobi Hotel S2 di Seremban pada 17 Julai lepas.

Bagi kesalahan ini, dia boleh dihukum mengikut Seksyen 324 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara tiga tahun, denda dan sebatan, mana-mana dua daripada hukuman tersebut.

Mohd Azuan turut dituduh di hadapan kedua-dua majistret itu melakukan kesalahan dengan menakutkan secara jenayah ke atas kedua-dua mangsa dengan cara menggunakan senjata menyerupai pistol berwarna hitam di lokasi, masa dan tarikh yang sama yang mana sabit kesalahan boleh dihukum mengikut Seksyen 506 Kanun Keseksaan yang membawa hukuman penjara sehingga tujuh tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Satu lagi tuduhan di hadapan Mohamad Izwan, tertuduh didakwa memecah cemin pintu hadapan kereta nombor pendaftaran MBB 1531 milik Tan Chee Luan, 25, yang menyebabkan kerugian RM150 dalam satu kejadian kira-kira pukul 5.45 pagi di sebuah kedai kopitiam di Temiang di Seremban pada tarikh yang sama.

Bagi pertuduhan ini, dia didakwa mengikut Seksyen 427 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah seksyen sama yang membawa hukuman penjara tidak lebih dua tahun atau denda atau kedua-duanya sekali.

Di hadapan Majistret S.Megaswary, tertuduh dituduh memecah pintu kereta belakang sebelah kiri, nombor pendaftaran NBV 8822 milik Tan Chee Hold, 32, yang menyebabkan kerugian RM180 dalam kejadian kira-kira pukul 5.45 pagi di kedai kopitiam dekat Temiang di Seremban pada tarikh sama dan didakwa di bawah Seksyen 427 Kanun Keseksaan dan boleh dihukum di bawah seksyen yang sama.

Tertuduh dibenarkan diikat jamin RM4,500 untuk kesemua pertuduhan dengan seorang penjamin bagi setiap pertuduhan dan kesemua kesnya akan disebut semula pada 13 September depan.

Bagi semua kes, tertuduh diwakli peguam bela Hanif Hassan manakala pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya Wan Shaharuddin Wan Ladin.

Dalam pada itu, Mohamad Izwan dan Haslina turut mengarahkan agar rakaman kamera litar tertutup (CCTV) yang tersebar luas di dalam laman sesawang www.youtube.com bertajuk "Polis Memukul Pekerja Hotel di Seremban" berdurasi selama 3 minit 41 saat dikeluar serta merta dari laman berkenaan dan melarang sebarang penyebaran rakaman itu dalam apa jua bentuk saluran bagi mengelak prejudis kepada tertuduh yang minta dibicara.

- Bernama

DEMI ABBY , BLOGGER PR CADANG SYARIKAT TUDUNG DIBOIKOT !!!



Pelakon dan penyanyi terkenal, Abby Abadi menulis dalam laman sosial Twitter yang kontraknya sebagai duta kepada sebuah syarikat tudung, baru sahaja ditamatkan kerana penglibatannya dalam PAS.

"4 Julai 2012 - Kontrak saya sebagai duta kepada tudung mereka terbatal secara rasminya.
"Saya terima dengan hati terbuka & saya minta maaf kerana terlibat Pakatan Rakyat," tulisnya di laman Twitter pagi tadi.



Ulasan dari blogger pembakang nak boikot syarikat tudung yang menamatkan kotrak Ostazah kesayangan mereka si Abby sebagai duta..yang paling lawak..semua ni kerana UMNO !!!
Cadangan aku kepada para pemyokong Abby...
 1. Puak2 demo kutip derma dan bagi kepada Abby ( modal untuk beliau buka kedai tudung)
 2. Setiap derma jihad selepas ceramah bagi 50% kepada Abby
 3. Setiap blogger PR di wajibkan membeli setiap tudung dari kedai tudung Abby
 4. Kahwinkan Abby dengan mana2 pemimpin Pas yang berminat untuk membuka 
     cawangan baru.

sila klik : http://www.kedahlanie.info//ini-dia-sykt-yang-tamatkan-kontrak-abby.html lihat betapa sayangnya para blogger PR kepada Ostazah Abby tapi Aishah 'Janji manismu' diabaikan..kesian2..




AGENDA YAHUDI !!! NABI MUSA DIHINA DI OLIMPIK LONDON 2012 ??


                      
  Sumber : akakdisebalikpintu

EKSEKUTIF TV9 MATI AKIBAT DIJERUT !!!

Kematian Eksekutif TV9 Akibat Dijerut. Kes Eksekutif Pentadbiran Berita TV9 yang ditemui mati di dalam bilik rumahnya di Damansara Damai, kelmarin.

Polis mengesahkan kematian Nursyaleza Jaafar, 31 tahun akibat dijerut dan beberapa kesan lebam pada tubuh mangsa. Susulan itu, polis menahan suami Allahyarham sebaik pengebumian selesai di Labis, Johor malam tadi.



Menurut Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah, penahanan itu bagi membantu siasatan kes berikutan terdapat unsur jenayah dari hasil bedah siasat yang dilakukan semalam. Suspek berusia 31 tahun ditahan kira-kira jam 10:15 malam tadi di Felda Redong 1, Labis.

Beliau turut mengesahkan, kes kematian Allahyarham Nursyaleza kini disiasat mengikut Seksyen 302, Kanun Keseksaan kerana membunuh.

Hasil bedah siasat Hospital Sungai Buloh mendapati mangsa meninggal kerana sesak nafas akibat dijerut.

Mayat Syaleza dilaporkan ditemui di dalam bilik tidurnya pada pukul 7 malam, setelah pintu bilik dipecahkan kerana dia tidak membuka pintu apabila dipanggil untuk berbuka puasa.

Sumber

BIAR BETUL !!! LEBUH RAYA RAKYAT - KUTIPAN DERMA MENJANGKAU 3,600 BULAN UNTUK RM 1.8 BILION


Sinar Harian pada 24 Julai 2012 melaporkan jumlah sumbangan derma yang berjaya dikumpul untuk membina Lebuh Raya Rakyat telah mencecah RM1juta. Rakyat tentu gembira mendengar perkhabaran hebat yang dibuat Pengerusi Jawatankuasa Perancangan Ekonomi, Kewangan dan Kebajikan, Datuk Husam Musa.


Ini bermakna dalam tempoh kurang dua bulan kempen kutipan, jumlah RM1 juta yang berjaya dikutip atau dikumpul boleh dianggap berjaya. Namun, ini bukan usaha mengutip dua atau tiga juta. Kos membina Lebuh Raya Rakyat bukan RM10 juta. Tetapi, RM1.8 bilion atau jika disebut dalam juta adalah 1,800 juta.

Maka, mari kita belajar matematik untuk mengira berapa lama lagi masa diperlukan untuk mencukupkan jumlah RM1,800 juta itu.

Jika berdasarkan prestasi kutipan sekarang, RM1juta dalam tempoh dua bulan, ini bermakna jumlah RM1,800 juta akan berjaya dikumpul dalam masa 3,600 bulan atau 300 tahun


Berapa tahun yang diperlukan oleh Kerajaan PAS Kelantan untuk kutip derma cecah 1.8 billion? Sehingga 2020? 2035? 2050? Pada masa itu, kereta dah boleh terbang kot dan Kelantan baru nak bina lebuh raya? OMG! Lembabnya pemikiran pemimpin PAS Kelantan!

Itu baru kutipan RM1 juta, belum ditambah lagi dengan kutipan derma ceramah, derma demonstrasi, derma himpunan hijau, oren hitam jingga bla..bla..bla.. Sudah tentu segala kutipan yang diterima itu digunakan sebagai Dana Pilihan Raya Pakatan Rakyat. Kesian rakyat ditipu..

Hentikan je la .. 300 tahun pun belum tentu dapat bina lebuh raya. Nak tunggu 300 tahun lagi, kos buat highway pun dah naik berkali ganda.. Solution untuk masalah PAS ni, tebang habis saja balak yang ada di negeri Kelantan tu untuk cover projek Lebuh Raya rakyat ni. Mudah, lagipun pemimpin Kelantan bukannya peduli dengan alam sekitar, pemanasan global etc. Yang penting bagi PAS hanyalah KUASA dan KUASA dan Kuasa.

HEBAT SANGATKAH MAMAT INI ??


Petikan dari seorang manusia yang bakal mengambil kesempatan untuk sama2 menyertai PR Siapakah Mamat di atas ni...aku pun tak kenal..tapi kalau inilah perangainya dalam mana2 parti yang belaiu sertai akan menemui keserabutan....Inilah seekor SESUMPAH POLITIK....

KESILAPAN RAIS YATIM DIPENGHUJUNG KARIERNYA




Like Page Facebook yang menentangnya saja sudah
melebihi 8,000 rakyat Malaysia (
https://www.facebook.com/pages )

Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim dipenghujung kariernya membuat satu kesilapan yang serius disaat Perdana Menteri dan Menteri Kabinet lain memberi fokus terhadap PRU 13 yang akan datang.

Rais Yatim tidak peka terhadap hari yang amat penting yang bakal disambut oleh seluruh rakyat Malaysia saban tahun, HARI MERDEKA. Kenapa  melabelkan Rais tidak peka adalah kerana setiap tahun, Kementerian Penerangan akan menganjurkan Pertandingan atau Peraduan Mencipta Logo dengan hadiah yang agak lumayan. Kenapa kali ini Rais didapati cuba menonjolkan kelainan yang akhirnya memakan diri.

Kerajaan wajar peka terhadap pandangan rakyat kerana masih ramai rakyat yang masih hidup seusia dengan perjalanan Sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia. Kiranya teguran datang dari pihak pembangkang ianya boleh dianggap mainan politik pembangkang tapi kritikan keras juga datang dari pihak parti yang bersama kerajaan.

Mengalah bukan kalah, undur bukan mundur. Ianya hanya mengambil langkah baru yang lebih berjaya. Adalah tidak munasabah Rais cuba mencari populariti tapi tindakan beliau dilihat seolah tidak matang sebagai seorang Menteri Senior yang begitu memperhalusi setiap tindak tanduknya selama ini.

Harap, Rais Yatim fikir dengan serius perkara ini, kita, Malaysia menuju Negara Maju yang penduduknya sudah celik IT.

TEMA HARI KEBANGSAAN ISU REMEH - ZULKIFLI NORDIN PERKASA



Tema hari kemerdekaan ''Janji Ditepati'' merupakan sebuah tema yang bersifat universal, kata Naib Presiden PERKASA, Datuk Zulkifli Noordin.

Ahli parlimen Kulim-Bandar Baru itu berkata, beliau merasakan pemilihan slogan hari kebangsaan dan mana-mana perayaan merupakan hak kerajaan yang memerintah.

"Pada saya slogan perayaan dan lain-lain hak kerajaan yang memerintah. Jadi saya tak nampak persoalan apa slogan yang patut diletakkan kerana ini kerajaan yang sedang memerintah dan kerajaan ini nak tunjuk pada rakyat bukan sekadar pandai tabur janji tetapi pandai laksana dan tepati janji mereka.

"Apa masalah besar untuk kita bahaskan? Bagi saya isu ini isu remeh sahaja. Tidaklah besar sangat sampai boleh gugatkan negara.

"Saya rasa menunaikan janji itu mempunyai nilai universal," katanya pada sidang media selepas majlis berbuka puasa PERKASA malam tadi

Selain itu, Zulkifli menambah, beliau merasakan tiada kesalahan bagi kerajaan untuk menggunakan slogan tersebut.

"Saya tak nampak salahnya jika kerajaan kata mereka akan tunaikan janjinya.

"Mungkin slogan itu sangat ditakuti oleh orang yang selalu mungkir janji.

"Lagi-lagi orang yang membohongi rakyat yang janji dimungkiri sampai hari ini tak dibuat," katanya lagi.

PT
Janji ditepati tu tema untuk parti..buat pertandingan untuk pilih tema hari kebangsaan. Menteri yang berkaitan jangan tunjuk sangat kebodohan, budak sekolah pun meluat..pelajar IPT muntah terus dengan tema tu.....rakyat belum tentu lagi !!!

VIDEO !!! TENTERA THAI DITEMBAK MILITAN TERKINI


Sumber Video : Youtube, Sumber info : timesofindia.indiatimes.com




BANGKOK: Militants shot dead four soldiers and wounded two others early on Saturday in Thailand's volatile south, an army spokesman said, as a surge in violence since the start of Ramzan continued. The group of six soldiers were attacked as they patrolled a road in the Mayo district of Pattani province."About 20 armed militants on three pick up trucks opened fire at a team of soldiers once they get close to them," Colonel Pramote Prom-in, southern army spokesman, said.

DARI FAIL LAMA !!! LOO JO YEE PELUK ISLAM UMUR 17 TAHUN


Alhamdulillah, sebenarnye kisah Loo Jo Yee ni menyertai agama islam ni dah lama. Tapi sekadar untuk berkongsi kisah Loo Jo Yee dengan para sahabat. Cerita ni sekurang2nya, menunjukkan cerita dan pandangan orang sekeliling bila seseorang bukan islam memeluk islam. Jadi silalah tengok cerita ni, pahami dan hayati.


Subhanallah,Jo Yee,Islam itu hak Allah bukan hak individu.Alhamdulillah, kamu sudah mendapatkan hidayah Nya.Jadi lah orang Islam yang beriman jangan jadi orang islam saja tapi tak beriman.Kamu dapat melihat nya di sekeliling mu.Semoga Allah sentiasa kukuhkan iman mu,Amin.

Sunday, 29 July 2012

VIDEO !!! AGENDA FREEMASON OLIMPIK LONDON 2012 ??


Ini adalah video lebih kurang 1jam lebih membongkarkan kewujudan agenda iluminati atau freemason semasa pembukaan olimpik london 2012. Minta semua download sebelum video ini dilupuskan dari youtube.

Freemason adalah jalan kemunculan Dajjal...Orang Islam jangan jahil tentang ini. Selamat menonton dan sebarkan kepada rakan dan saudara sesama Islam.




Sebarkan video ini. 
Sebarkan di facebook.
Freemason olimpik 2012, illuminati, agenda freemasin semasa olimpik london 2012




APAKAH LAGU JANJI DITEPATI INI LAYAK JADI LAGU TEMA HARI KEMERDEKAAN ???


 Tertarik untuk mengulas tentang lagu tema sambutan kemerdekaan negara ke-55 yang kini sedang hangat diperkatakan di kalangan rakyat khususnya anak muda Malaysia.

Jika diteliti respon dan sambutan di laman-laman sosial seperti Facebook, Twitter dan laman-laman blog, ternyata lagu Janji Ditepati yang mana liriknya ditulis oleh Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Rais Yatim ini diperlekeh dan dijadikan bahan jenaka oleh khalayak internet khususnya di kalangan anak-anak muda.

Semakan  di laman YouTube mendapati, setiap video yang memaparkan lagu ini menunjukkan bilangan pengunjung yang mengundi untuk tidak menyukai (dislike) jauh lebih tinggi berbanding pengunjung yang mengundi untuk menyukai (like) video lagu ini.

Malang bagi lagu ini kerana bukan hanya susunan muzik dan melodinya yang cincai dan tidak teratur, bahkan apa yang jelas adalah lirik lagu ini secara tersurat bersifat propaganda picisan dan bertujuan untuk memesongkan minda rakyat dari menghayati matlamat sebenar sambutan ulangtahun kemerdekaan negara.

Bermula dari rangkap awal lagu ini yang mengungkapkan perumpamaan kabur -- "macam malam ikut siang, macam bulan ikut matahari" -- diikuti dengan "satu Malaysia terus berjuang, janji kita ditepati", pendengar pastinya gagal memahami apa sebenarnya yang cuba disampaikan menerusi lagu ini.

Apa kaitan malam, siang, Bulan dan Matahari dengan konsep 1Malaysia? Apakah 1Malaysia ini hanya retorik bersifat janji kosong sehingga objek-objek angkasa lepas seperti Bulan dan Matahari pun boleh ditawarkan kepada rakyat?

Maka dari rangkap awal lagi lirik pembukaan lagu ini sudah bermasalah dan gagal menyampaikan sebarang mesej kepada pendengar.

Pendengar kemudiannya akan dibuai dengan lirik perihal "janji dikota"  dan kemudiannya bertemu dengan bait paling bermasalah iaitu "janji sudah ditepati, kini masa balas budi". Persoalan yang timbul adalah janji siapa yang sudah ditepati? Dan apa maksudnya "kini masa balas budi"?

Pada bahagian korus pula, secara jelas dapat disimpulkan bahawa lagu ini sebenarnya adalah wahyu penguasa yang diturunkan sebagai ingatan kepada rakyat.

Ini berbeza dengan lagu-lagu tema sambutan kemerdekaan sebelum ini khususnya di era Dr Mahathir Mohamad dan Abdullah Badawi yang lebih berteraskan unsur kekitaan dan kebersamaan di antara pelbagai lapisan rakyat.

Keseluruhan bahagian korus lagu ini jika diteliti sememangnya tiada langsung penzahiran elemen patriotisme dan penghargaan terhadap nikmat kemerdekaan yang dikecapi negara. Apa yang ditonjolkan hanya sekadar memuja-muja dan mengangkat retorik kosong janji 1Malaysia yang sehingga kini masih kabur dan mengelirukan.

Akhir sekali adalah pada rangkap 'rap' -- lirik yang mengisi rangkap akhir ini paling parah dan bersifat cacamarba. Entah apa yang bersarang dalam benak si penulis lirik sehingga terhasil bait-bait lirik yang lemah, dangkal dan membosankan.

Alangkah jeleknya bila mana lirik rap pada rangkap terakhir itu diselit dengan istilah (Bantuan Rakyat 1Malaysia) BR1M, klinik dan kedai yang berorientasikan retorik 1Malaysia.

Apa kaitan BR1M, klinik dan kedai dalam proses penyampaian mesej kemerdekaan dan semangat patriotisme kepada rakyat? Ini langsung tiada kena mengena dengan semangat patriotisme.

Dan paling memalukan adalah tatkala dihebahkan kepada khalayak bahawa penulis lirik lagu ini merupakan seorang yang memegang jawatan menteri dan bertanggungjawab menjaga portfolio kebudayaan.

Tidak dapat tidak untuk disimpulkan bahawa tiada langsung sebarang elemen patriotisme, semangat kemerdekaan dan nilai patriotisme langsung tidak dirasai di dalam lagu ini..

Kemerdekaan seharusnya dirai dan dihargai dengan menghayati nilai patriotisme berasaskan semangat pencerahan yang tulen; bukannya dengan propaganda lapuk yang disandarkan pada sebuah lagu "kemerdekaan" paling buruk dalam sejarah negara.

Sumber : mK

FOTO !!! LAJIM UKIN SAH TINGGALKAN UMNO DAN TUBUH PARTI BARU



Lajim Ukin turut mengumumkan sebuah parti baru, Pakatan Perubahan Sabah (PPS) yang dijangka dirasmikan Anwar dalam satu majlis di Beaufort, jam 6 petang nanti. Pada masa yang sama, Lajim mengumumkan seramai 17 pemimpin PPS dilantik bagi menyelia 17 kawasan parlimen di bawah gerakan baru tersebut. 

Komen PM..
Perdana Menteri Najib  dalam komen selepas mengetahui keputusan Lajim tersebut berkata, kedudukannya selaku timbalan menteri akan diumumkan pada Isnin ini setelah selesai perbincangan dengan timbalannya, Muhyiddin Yassin yang semalam berada di Sabah tetapi telah pulang ke Kuala Lumpur malam tadi .



BIAR BETUL !!! KERAJAAN GANTI LOGO HARI MERDEKA DENGAN LOGO 1MALAYSIA ???


Kerajaan memutuskan untuk menggantikan logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55yang menampilkan kempen "Janji Ditepati" selepas menghadapi kritikan pelbagai pihak sejak seminggu lalu.

Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan Datuk Seri Rais Yatim mengumumkan bahawa langkah itu untuk "membendung salah faham".
 
Terkini ...

KUALA LUMPUR: Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr Rais Yatim menjelaskan tiada logo rasmi digunakan bagi sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 tahun ini, melainkan logo 1Malaysia, sepertimana sambutan pada tahun lalu.

Beliau berkata, sambutan Hari Kemerdekaan kali ini menggunakan tema "55 Tahun Merdeka Janji Ditepati".

"Bahan hiasan (artwork) yang dipaparkan oleh sesetengah pihak setakat ini hanyalah paparan selingan bukan logo rasmi," katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Rais berkata, akan ada beberapa bahan promosi lain dipaparkan menjelang Hari Merdeka 31 Ogos dan Hari Malaysia 16 September.

Ada beberapa pihak mempersoalkan mengapa logo sambutan Hari Kemerdekaan ke-55, yang memaparkan gabungan logo 1Malaysia, bendera Malaysia dan tulisan "55 Merdeka Janji Ditepati", hanya ala kadar dan tidak mempunyai nilai-nilai seni yang tinggi. - BERNAMA

PT
Nampak sangat nak menipu ???

PAKATAN KEPADA SABAH @ SINGKIR MUSA AMAN - LAJIM UKIN


TERKINI: Anggota Majlis Tertinggi Umno Lajim Ukin mengumumkan petang ini peletakan semua jawatannya dalam Umno dan terserah kepada Umno untuk memutuskan keangotaannya dalam parti dan kedudukannya sebagai timbalan menteri.

Sejauh manakah Pengerusi Barisan Nasional dan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan membiarkan dirinya diugut oleh Timbalan Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Datuk Seri Lajim Ukin dengan ancaman akan keluar Umno dan menyertai Pakatan Pembangkang.

Beliau telah mementaskan berbagai lakonan politik yang sehingga ini tidak menarik perhatian atau tidak mendapat reaksi dari Datuk Seri Najib. Sikap Najib ini menampakkan kepada umum beliau sedang mencari penyelesaian kepada krisis dalam BN Sabah menjelang pilihan raya.

Berita terakhir mengatakan Lajim dan wakil Parlimen BN Tuaran Datuk Seri Wilfred Mojilip Bumburing akan menjemput Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk melancarkan Barisan Refomasi Sabah. Sebelumnya beliau juga telah menemui Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Aziz.

Apakah yang dikehendaki atau kata dua yang diberikan oleh Lajim kepada Najib sehingga beliau sanggup menimbulkan suatu keadaan yang menggugat BN Sabah dan tentunya juga demoralised BN dalam saat memerlukan perpaduan yang utoh menghadapi pilihan raya.

Khabarnya Lajim mahu mempastikan Najib menyingkirkan Ketua Menteri Sabah, Datuk Musa Aman dari Sabah, mempastikan beliau tidak lagi akan dipilih sebagai Ketua Menteri Sabah.

Dan, jika ini diterima oleh Najib, maka tentunya Lajim juga kan menghadapi cabaran dari Datuk Seri Mohd Shafei Apdal, Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah yang kabarnya, juga berminat sangat mahu menjadi Ketua Menteri Sabah.

Dan, lebih dari itu jika Najib tunduk kepada sebarang tuntutan Lajim yang bersifat mengugut maka tentunya akan menampakkan kelemahan kepimpinan beliau.

Terakhir Ketua Pemuda Umno, Khairy Jamaluddin telah pun menggesa Lajim supaya menyatakan pendirian yang tegas berhubung dakwaannya mahu meninggalkan Umno. Dalam kata-kata lain - Lajim tamatkan drama!

PT
PM kena berani buat pilihan....

BIAR BETUL !!! PUSAT TUISYEN HINA SAHABAT NABI WAJAH BABI ???


Tangkak:Kurang ajar dan tidak menghormati sensitiviti agama!Itulah dilakukan pengurusan sebuah pusat tuisyen disini, apabila menggunakan pelbagai karikatur menghina sahabat Nabi Muhammad SAW dalam nota ringkas subjek sejarah yang diajar kepada pelajarnya.

Kadi Dearah Ledang,Sulaiman Maidin berkata,dalam nota itu ada 16 sahabat nabi yang disamakan dengan karikatur dan mencerminkan perwatakan yang tidak baik.

Katanya,nota tingkatan empat,bab lima,kerajaan Islam di Madinah memaparkan karikatur 16 sahabat Nabi dan paling menyedihkan,watak Zubir Al-Awwam disamakan dengan haiwan berwajah khinzir. Lebih biadab apabila menantu Rasulullah iatu Syaidina Uthman Affan dihina dengan karikatur dan digambar sebagai lelaki kaki perempuan serta menghina institusi perkhawinan umat Islam.

Gambaran dilakukan guru sejarah pusat tuisyen itu boleh menimbulkan kemarahan orang Islam kerana rasa terhina atas perbuatan yang dianggap melampau batas itu.
Zubir Al-Awwam antara 10 sahabat nabi yang dijamin masuk syurga dan pengiktirafan itu menggambarkan kedudukan tinggi Zubir Al-Awwam di sisi Allah

Jadi adalah tidak wajar sahabat nabi itu digambarkan dengan karikatur haiwan haram berkenaan,”katanya ketika ditemui dipejabat agama Dearah,disini semalam.

Menurutnya,pejabat menerima aduan berbentuk nota yang diserahkan oleh seorang lelaki pada 4 julai lalu. Katanya,nota itu ditemui di tepi longkang sebuah sekolah menengah Tangkak oleh pelajar sekolah itu.

Ia kemudian diserah kepada guru agama sekolah berkenaan sebelum diserahkan kepada anggota kami.

Berikutan penemuan itu kami mambuat laporan di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Ledang pada 26 Julai lalu dan mahu polis mengambil tindakan sewajarnya,”katanya.

Selain itu katanya,kementerian dalam negeri(KDN) perlu menjalankan siasatan terperinci dan mengambil tindakan tegas.

Katanya sebagai pusat tuisyen yang bertanggungjawab,pengurusan premis itu perlu meminta maaf secara terbuka kerana perbuatan itu menyinggung umat Islam Negara ini.

Sementara itu,Ketua Polis Daerah Ledang,Superintendan Harun Idris ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian berkenaan bagaimanapun beliau enggan mengulas lanjut. - HM

PT
Kita tunggu amaran dari Menteri KDN ??

BIAR BETUL !!! PROTON SATRIA WW1 KEMALANGAN ??

Proton Satria Neo No Plat WWW1 Milik Sultan Johor Terlibat Kemalangan Jalan Raya? Berita ini belum disahihkan dan menurut sumber terdekat yang boleh dipercayai, kereta Satria Neo milik Sultan Johor yang menggunakan no plat WWW1 telah terlibat dalam kemalangan jalan raya.


Kejadian yang dikatakan berlaku di lebuhraya PLUS berdekatan Yong Peng sekitar jam 12.30 tengah hari semalam. Sebarang berita terkini samaada Satria Neo WWW1 terlibat kemalangan atau tidak, kami akan bawakan kemaskini selepas ini.

Sumber gambar dan info dari
 Lowyat.net.




PROTON SATRIA NEO WWW1 KEMALANGAN JALAN RAYA ??

Saturday, 28 July 2012

VIDEO !!! PERSAMAAN YANG KETARA ANTARA LAGU RAIS & KEVIN PRANOTO ???


Cuba dengar dan adakah lagu di bawah ada persamaan??? Apa sebenarnya yang telah Rais Yatim lakukan dengan lagu ini ????



IFGF Central Thanksgiving Retreat Worship led by Kevin Pranoto 


Lagu Janji Ditepati (Sambutan Hari Kemerdekaan ke-55) by Rais Yatim

HASIL SENI UNTUK PRA SEKOLAH OLEH BAPAK MENTERI ??






Lirik by : Rais Yatim itu yang 'mahal' sekali, kerana bukan senang seorang pak menteri mempunyai idea untuk menghasilkan lirik lagu, memandangkan dibebani tugas menjaga 4 kementerian di bawahnya. Ekoran kontroversi yang melanda, Rais  mengeluarkan kenyataan di laman twitter yang berbunyi :



Selepas logo sambutan Hari Kebangsaan dikritik hebat, kali ini lagi temanya pula dipertikaikan. Bagi Buddhi Hekayat - penulis lirik lagu yang memenangi anugerah, Awan Nano - "Bahasanya mungkin halus tetapi ia tak dapat timbulkan rasa cinta pada negara. Malangnya, penulis seperti pemerintah yang puji diri sendiri," katanya.

Beliau menambah bahawa lirik "Janji sudah ditepati, kini masa balas budi" adalah seperti "meletak pisau ke leher rakyat".

Disebabkan kejelekkan inilah ramai pihak bantah, penggiat seni kreatif di Malaysia menawarkan diri untuk mencipta logo, lirik, secara percuma!
 
Dari blogger yuseriyusoff pula ini ulasan beliau...
 
Jangan pandang mereka ini sebagai pembangkang, kerana hasil penelitian saya terhadap laman facebook yang dibuka 3 hari lepas kebanyakkan dari mereka adalah rakyat biasa, majoriti darinya adalah anak muda.

Malah seorang mahasiswa turut berang dengan tindakan #yorais. Mahasiswa ini pendokong kerajaan yang menjayakan program Aman Kampus - We Love PM dan mengikuti jelajah ke seluruh negeri sebelum ini :



Jadi mereka yang membantah adalah rakyat Malaysia, mereka bukan penentang kerajaan. Mereka juga merupakan anak muda yang bakal memimpin negara di masa akan datang, dengarlah isi hati mereka!

Justeru itu, terimalah idea mereka, jangan terlalu sombong mengatakan orang berfikiran tertutup walhal kamu sendiri yang menutup minda kamu wahai DS Utama Rais Yatim!

Lagu patriotik perlu sesuatu yang menimbulkan semangat rakyat, bukan mengajar mereka membodek. Lagu ini membodek dan memberitahu orang yang mereka tiada pilihan. Ia kempen politik dan bukannya lagu Hari Kebangsaan.



Catatan terbaru di You Tube : 28/7/2012 : 6.45 pm


17,618 Views - 3,118 DISLIKE , 46 LIKES 

Lagu ni tak ada langsung kena mengena dengan kemerdekaan. Kalau aku dengar pun sikit pun tak ada rasa patriotik.. Tak daantg pun semangat untuk memperjuangkan tanah air. Sepatutnya bagilah lagu yang memperingati pejuang2 terdahulu untuk dikenang semula oleh anak2 muda sekarang, bagaimna susah payah mereka memperjuangkan tanah air kita untuk MERDEKA !!! Kalau ye pun nak bodek dan hargai Perdana Menteri sekarang menggunakan lagu dan tema, buatlah pada Hari Malaysia. Kalau dah macam ni, macam perjuangan orang zaman dahulu tidak dihargai. Kalau Hari Kemerdekaan buatlah cara kemerdekaan Rais!!!

Friday, 27 July 2012

BIAR BETUL !!! 'DAJJAL' DI OLIMPIK LONDON 2012 ??

Sama ada sedar atau tidak. Sama ada sengaja atau tidak sengaja. Itulah yang perlu kita ambil perhatian. Adakah ini satu simbolik atau sudah dirancang? Pabila KiDmelihat Maskot Sukan Olimpik London 2012, ternyata memang banyak persoalan wujud dalam minda.

Pabila membuat sedikit carian di google, maka Maskot Sukan Olimpik 2012 ini dikenali sebagai Wenlock dan Mandevill. Kenapa bermata satu? Sudah tentu first impression kita adalah DAJAL. Betul tak? jom kita tengok apa detail dari mereka.

Mereka istilahkannya sebagai ‘kamera’ yang merakamkan segalanya. Actually isu ini mungkin sudah diperkatakan oleh pelbagai komuniti di negara kita. Tapi apa yang dapat kita dapat buat adalah berpesan-pesan dengan kebenaran dan berpesan-pesan dengan kesabaran.Ia membuatkan kita supaya berfikir dan saling ingat-mengingati antara kita.
Doa Fitnah Dajal : “Ya Allah, sesungguhnya aku berlindung kepada-Mu dari azab seksa api neraka Jahannam dan siksa kubur, serta serta fitnah hidup dan fitnah al-masih Dajjal.”
Sumber 

INFO !!! KEBIJAKSANAAN YAHUDI MENIPU KITA




Bijak sungguh yahudi memperdayakan kita umat Islam, mereka suruh kita minum susu lembu buatan mereka, tapi mereka minum susu kambing, mereka minum apa yang diminum oleh Nabi kita Muhammad SAW. Mengapa kita tidak ikut nabi kita, kita ikut orang yahudi tapi ternyata mereka mengikut apa yg nabi kita makan dan minum.

Teruskan membongkar kebijaksanaan yahudi menipu umat Islam.Kata-katanya ini adalah bertepatan dengan hadis Rasullulah: "Berwaspadalah terhadap syaitan demi keselamatan agama kamu.. Dia telah berputus asa untuk menyesatkan kamu dalam perkara-perkara besar, maka berjaga-jagalah supaya kamu tidak mengikutnya dalam perkara-perkara kecil"

Antara 'barangan mereka' yang telah dijadikan ikutan oleh kebanyakan dari kita.


1. Kita diajar dalam buku biologi, buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir ni) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman. Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan. so kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam. makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.


2. Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan. Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu. Cuba tengok Yahudi, mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang berbangsa Yahudi semua ada segelas kopi ditangan mereka.


3. Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4. Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu.



5. Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi . Ni tak dalam bulan puasa macam ni la banyak iklan Maggi ni, suruh bersahur and berbuka dengan Maggi, macam dah takde makanan lain pulak nak makan.Coke tu pulak sangatlah beracun, pastu sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi) . Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum. Kalau nak makan sangat dekat McD tu elakkanlah minum air coke ni mintak la digantikan dengan air Milo ke.


6 . Untuk pengetahuan, para kafir agen dajjal ni juga mengwar-warkan kebaikan minum soya (sebab USA merupakan pengeluar soya terbesar), namun sebenarnya soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan. selain itu juga soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen kat wani ta. pastu soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

Secara kesimpulannya para kafir ajen Al-Masih Dajjal ni bukan setakat melemahkan kita dari segi lain namun secara pemakanan kita jua. HATI-HATI wahai umat Islam. Sebarkan kalau korang semua prihatin dengan hal ini.

Sumber : meramonst

VIDEO !!! KEKEJAMAN REJIM BASHAR AL-ASSAD



Tentera Rejim Basyar yang memaksa seorang pemuda untuk menukar kalimah "Tiada tuhan selain Allah SWT" kepada "Tiada tuhan selain Bashar"..



Mohon Anda Share supaya dunia tahu siapa yang jahat!

LAGI PEMINAT SELAR TINDAKAN ABBY !!!


PETALING JAYA: Tindakan pelakon Abby Abadi yang mendakwa artis bertudung sepertinya hanya akan mendapat tempat dalam industri hiburan apabila kerajaan Barisan Nasional (BN) tumbang dalam pilihan raya umum akan datang mengundang reaksi negatif daripada kalangan peminat.

Mereka berpendapat, kenyataan Abby yang baru “berhijrah” itu sebagai cetek pengetahuan selain tiada kewajaran untuk dia mencampuradukkan urusan agama dengan politik sekiranya mahu bergelar Muslim sejati.

Komen pembaca yang disiarkan oleh portal rotikaya.com antara lain meminta pelakon Gerak Khas itu supaya berhati-hati ketika memberi kenyataan terutama yang berkaitan agama walaupun penghijrahan yang dilakukannya itu adalah langkah yang baik.

Peminat pelakon itu, Suzana Salleh turut meminta Abby supaya tidak taksub dengan politik kerana agama Islam itu bukanlah parti PAS yang disertainya sekarang.

Artikel mengenai Abby yang disiarkan The Malaysia Insider pada Rabu lalu.
“Jangan terlalu taksub dengan politik. Jika ikutkan, orang perempuan langsung tidak boleh terlibat dalam lakonan apatah lagi nyanyian,” katanya.

Raihan Rizal pula menasihati pelakon itu supaya memberi tumpuan kepada anak-anak dan keluarga kerana apa dibimbangkan langkahnya melibatkan diri dalam politik akan menyebabkan dia hanyut dalam fantasi sendiri.

Malah pelakon itu juga diminta untuk mencontohi pengacara Wardina yang berjaya mendidik anak dengan ilmu agama yang cukup sehingga mampu menghafal surah tertentu dalam al-Quran.

“Saya rasa lebih baik akak fokuskan kepada anak-anak dan keluarga sebelum akak lebih jauh hanyut dalam fantasi akak sendiri. Jangan akak sibuk dengan politik, anak-anak terabai. Ingat, matlamat tidak boleh menghalalkan cara,” katanya.
Antara komen yang dibuat oleh peminat Abby mengenai kelantangan pelakon itu.
Leylazulaikha pula berpendapat, ramai artis yang bertudung tetapi mereka masih mendapat tempat ketika kerajaan ketika ini memerintah tanpa dinafikan hak masing-masing.

Malah tindakan Abby untuk menyertai mana-aman parti politik adalah hak peribadinya tetapi pelakon itu haruslah tidak memberi kenyataan yang menunjukkan kelemahan dirinya sendiri.

“Berapa ramai artis bertudung yang masih ada dalam industri? masih boleh bebas berkarya? Ada kerajaan sekarang sekat?

“Sebelum salahkan kerajaan sekarang, salahkan orang dalam industri sendiri. sebab mereka itu yang meletakkan halangan ke atas artis yg mula berhijrah,” katanya.

Dalam pada itu Feewit Fuyoo pula menjelaskan, terdapat kebenaran apabila seseorang artis itu melakukan penghijrahan, ruang kreatifnya menjadi sempit tetapi sikap tuduh menuduh dan mengata keburukan orang adalah sesuatu yang dilarang oleh agama Islam.

“Pastinya sebelum ini segala hasil yang diperoleh melalui orang atau pemerintah yang dicerca malah rasanya penghijrahan (Abby) sekarang ini pun rasanya sedikit sebanyak menggunakan hasil kerajaan yang di cerca,” katanya.


Menerusi portal The Malaysia Insider pada Rabu lalu, Abby atau nama sebenarnya Arbaiyah Abdul Manan mendakwa artis yang berhijrah seperti beliau hanya akan mempunyai pekerjaan sekiranya kerajaan yang sedia ada tidak lagi memerintah.

Dalam artikel yang bertajuk "Abby Abadi: Muslim artistes will work only after Pakatan takes power" (Abby Abadi: Artis Muslim Akan Bekerja Selepas Pakatan Ambil Alih Kuasa), pelakon tersebut antara lain mendakwa ruang individu sepertinya untuk berkarya menjadi sempit dan beliau mengharapkan golongan artis yang berhijrah dapat setia bersama PAS jika mahu melihat perubahan. - mStar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive