Thursday 12 July 2012

DARI FAIL LAMA !!! BULAN MAC TAHUN 201.....? STADIUM YANG DIJANJIKAN OLEH HUSAM AKAN SIAP DIBINA

KOTA BHARU, 18 Mei 2011 : Kerajaan negeri Kelantan akan membina sebuah stadium yang memuatkan 40,000 orang di samping ruang masjid di merata-rata bahagiannya di Bukt Merbau, Pasir Puteh.

Perkara ini diumumkan oleh Menteri Besar, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Mat dalam satu kenyataan media yang dibacakan selepas Mesyuarat Exco kerajaan negeri hari ini.

“Saya ingin membuat pengumuman pada hari ini satu berita gembira buat rakyat Kelantan khususnya peminat-peminat sukan tanahair di mana Kerajaan Kelantan telah bersetuju untuk membina sebuah kompleks sukan bersekali dengan Bandar baru untuk kegunaan aktiviti sukan di negeri ini.

“Kompleks tersebut yang antaranya akan menempatkan sebuah stadium utama dengan kapasiti 40,000 tempat duduk bertempat di atas tanah milik kerajaan di Bukit Merbau, Pasir Puteh,” .


Tetapi sampai sekarang apa yang dijanjikan oleh PAS bagaikan berlalu begitu sahaja..Sehingga sekarang sudah pun akhirMei 2012. Bayang bayang manusia sedang sibuk dengan pembinaan projek tersebut hilang entah kemana. Mungkin juga PAS menggunakan makhluk halus untuk menyiapkan projek tersebut. Tapi yang pasti sekali lagi rakyat Kelantan di beri 'janji manismu' oleh PAS.

Rupa2nya betul juga apa yang dikatakan oleh YB Husam Musa yang menyatakan Kompleks Sukan tersebut akan mula dibina pada bulan Mac. Tetapi beliau tidak pernah menegaskan yang stadium itu ka dibina pada Mac 2012.. Pembelit betul la si Husam ni. Nampaknya sekali lagi rakyat Kelantan terutama penyokong tegar Pas telah di 'kencingkan' oleh Husam. Sia baca entri di bawah tentang laporan yang berkaitan..


Perincian projek kemudiannya dinyatakan oleh EXCO Kerajaan Negeri Kelantan, Dato Husam Musa, semasa Sidang DUN Kelantan (Bajet 2012) pada bulan Oktober tahun yang sama. Menurut beliau, Unit Perancang Ekonomi Negeri Kelantan (UPEN) telah menerima cadangan pembangunan yang berasaskan BOT (Bina, Urus dan Pindah) daripada empat (4) buah syarikat. Syarikat yang akan menjalankan projek berkenaan yang dijangka bermula pada Mac 2012, akan turut bakal membina projek komersial lain di kawasan berkenaan bagi membolehkan mereka mendapat dana untuk menampung kos.



Pas menjangkakan mereka boleh menipu Rakyat Kelantan dengan janji-janji manis mereka untuk mengundi PAS dan PR di dalam PRU13. Sekarang, tembelang dan kelentong mereka sudah pecah. Rakyat Kelantan seharusnya mendesak Kerajaan PAS Kelantan menunaikan janji-janji mereka. 

Sekarang sudah bulan Julai..Tidak nampak satu pun bayang jentera berat atau peralatan untuk membina kompleks sukan serta stadium yang dijanjikan oleh Kerajaan Pas Kelantan.Bayangkan kalau seluruh rakyat Kelantan yang bukan penyokong pas tuntut di akhirat dan apa yang harus dijawab oleh Nik Aziz? Atau inikah stadium yang bakal dibina pada bulan Mac tahun...........



pT 
Masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive