Saturday 14 July 2012

FOTO !!! HASIL 22 TAHUN PAS PERINTAH KELANTAN - MAKCIK PENJUAL SAYUR


Lebih kurang pukul 2 tadi PT sempat meninjau pasar 'merpati. yang menjadi tumpuan para penduduk berdekatan. Tetapi yang menjadi tanda tanya kepada PT ialah betapa uzurnya bangsal2 yang didirikan oleh para penjual tanpa apa2 bantuan dari pihak Kerajaan Pas Kelantan.Lihat sendiri keadaan pada foto di bawah.


Terlalu uzur keadaan fizikal pasar tersebut...

Terharu melihat kesungguhan makcik penjual sayur dan juga buah-buahan di pasar 'merpati' simpang 3 kem Polis Hutan di Pengkalan Chepa,Kelantan. PT sempat bertanyakan beberapa soalan tentang pasar tersebut kepada makcik penjual.

"Dulu pernah MPKB datang memberitahu akan membina premis yang lebih elok daripada sekarang, tetapi sampai sekarang tidak ada apa2 pun seperti yang mereka janjikan," katanya. PT membuat kesimpulan dari apa yang di katakan oleh makcik tersebut... Kerajaan Pas memang dari dulu sampai sekarang pandai berjanji tetapi amat susah untuk menunaikannya.



Wajah suram makcik penjual sayur

PT dapat lihat kekecewaan dari wajah makcik pemjual, tapi PT sekadar dapat membantunya dengan membeli sebiji nanas untuk di bawa balik. Terfikir juga PT, apalah yang kerajaan Pas Kelantan lakukan untuk kesejahteraan dan kemudahan rakyat Kelantan dalam menjana ekonomi mereka?

Apakah perkara semudah ini pun tak terfikir oleh exco yang terlibat? Mungkin para YB Pas yang akan tercalon bagi PRU13 nanti akan berduyun2 datang menjenguk para penjual kecil seperti makcik tadi. Seperti yang dilakukan oleh Ahli Parlimen Bachok pada PRU12 dulu iaitu YB Nasharuddin Mat Isa. Seluruh pelusuk pekan Jelawat Bachok beliau jenguk untuk bersalam dengan para pengundi. Itulah kali pertama dan terakhir Ahli Parlimen Bachok berbuat demikian.


Nanas yang PT beli...sangat manis...

Selama 22 tahun memerintah inikah jasa Kerajaan Pas Kelantan mengadakan premis untuk kemudahan rakyatnya menjalankan jual beli pada setiap hari. Mengikut kata makcik tadi aktiviti jualan bermula dari 8 pagi hingga 12 tengahari.

Mungkin para YB Pas hanya reti makan gaji buta dan tidak reti untuk berkhidmat kepada rakyat yang mengundi mereka pada PRU yang lepas. apa pun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

2 comments:

  1. terkezut aku tgk pasar merpati masih keadaan sama seperti masa aku belajar kat maktab pguruan tahun 2002 dulu. "Hebat" betul kjaan Pas. Ble buat heritage site camni.

    ReplyDelete
  2. Memang pun kerajaan pas hebat....hebat janji,hebat kumpul bini bg para yb....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive