Monday 30 July 2012

KESILAPAN RAIS YATIM DIPENGHUJUNG KARIERNYA




Like Page Facebook yang menentangnya saja sudah
melebihi 8,000 rakyat Malaysia (
https://www.facebook.com/pages )

Dato' Seri Utama Dr. Rais Yatim dipenghujung kariernya membuat satu kesilapan yang serius disaat Perdana Menteri dan Menteri Kabinet lain memberi fokus terhadap PRU 13 yang akan datang.

Rais Yatim tidak peka terhadap hari yang amat penting yang bakal disambut oleh seluruh rakyat Malaysia saban tahun, HARI MERDEKA. Kenapa  melabelkan Rais tidak peka adalah kerana setiap tahun, Kementerian Penerangan akan menganjurkan Pertandingan atau Peraduan Mencipta Logo dengan hadiah yang agak lumayan. Kenapa kali ini Rais didapati cuba menonjolkan kelainan yang akhirnya memakan diri.

Kerajaan wajar peka terhadap pandangan rakyat kerana masih ramai rakyat yang masih hidup seusia dengan perjalanan Sambutan Hari Kemerdekaan Malaysia. Kiranya teguran datang dari pihak pembangkang ianya boleh dianggap mainan politik pembangkang tapi kritikan keras juga datang dari pihak parti yang bersama kerajaan.

Mengalah bukan kalah, undur bukan mundur. Ianya hanya mengambil langkah baru yang lebih berjaya. Adalah tidak munasabah Rais cuba mencari populariti tapi tindakan beliau dilihat seolah tidak matang sebagai seorang Menteri Senior yang begitu memperhalusi setiap tindak tanduknya selama ini.

Harap, Rais Yatim fikir dengan serius perkara ini, kita, Malaysia menuju Negara Maju yang penduduknya sudah celik IT.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive