Thursday 26 July 2012

VIDEO !!! NASRUDIN KANTOI LAGI TENTANG BERSIH 3.0 ??


Sebelum ini kita melihat bagaimana Nasrudin Tantawi, Ketua Pemuda PAS telah kantoi di dalam memperjelaskan isu penerimaan Karpal Singh terhadap hukum Hudud PAS dalam PR setelah di bidas Karpal Singh dalam sebuah surat khabar.

Kali ini kita lihat pulak bagaimana Nasrudin Tantawi kantoi di dalam mengulas isu BERSIH 3.0 di dalam perdebatnya dengan Ustaz Fathul Bari.



Di harap Nasrudin Tantawi jangan menegakan benang yang basah kerana telah ternyata di dalam demonstrasi BERSIH 3.0 yang mencetuskan keganasan adalah penyokong Pakatan Haram.

Di sebalik ulasan Nasrudin Tantawi ternyata ulasan yang mengatakan Unit Amal yang menyelamatkan pemadu polis yang terbabas ketika di serang pendemonstrasi adalah tidak benar sekali. Sebaliknya jurukamera TV Hijrah yang yang datang menyelamatkan pemandu kereta polis itu dan selepas itu di belasah oleh pendemonstrasi kemudiannya polis berkenaan tersedar dari pitam dan baru datang Unit Amal.

Satu lagi penipuan Nasrudin apabila mengatakan polis yang terbabas melangar beberapa orang pendemonstrasi sehingga cedera parah. Sedangkan pada hakikatnya hanya seorang sahaja yang cedera di langar. Malahan pendemonstrasi yang cedera terbabit tidak di pedulikan langsung pendemonstrasi yang lain ketika membelasah jurukamera tersebut.

Selain itu, ulasan Nasrudin tentang polis melangar pendemonstrasi hanyalah ulasan berat sebelah.

Kenapa fakta sebenar polis terbabit terbabas melangar pendemonstrasi tidak di ulaskan Nasrudin di dalam perdebatan dengan Ustaz Fathul Bari.

Dalam ulasan perdebatan tersebut Nasrudin seolah-olah menyalahkan polis di dalam melangar pendemonstrasi tanpa mengulas bagaimana polis tersebut boleh terbabas melangar pendemonstrasi.

Dari bukti yang dapat kita lihat di dalam video di atas ternyata sebelum polis tersebut terbabas melangar pendemonstrasi, polis tersebut telah diserang oleh pendemonstrasi dan akibat di serang pendemonstrasi, kenderaan polis terbabit terbabas setelah satu objek keras di baling mengenai kepala polis tersebut sehingga menyebabkan pitam seketika.

Jika di lihat dari segi janji penganjur BERSIH 3.0 yang di sertai PAS menyatakan

demonstrasi akan di adakan dengan aman. Tapi mengapa kenderaan polis tersebut 
di serang ?

Sedangkan hakikatnya polis terbabit melaksanakan tanggungjawapnya sebagai anggota keselamatan. Sebagai anggota keselamatan tidak salah rasanya melalui kawasan tersebut kerana mengawal keselamatan adalah di bawah tanggungjawap mereka.

Nasrudin tak perlulah menegakan benang yang basah lagi di dalam berdebat tentang demonstrasi BERSIH 3.0 yang nyata ganas.

Sumber : 
unitmediakedah 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive