Thursday 12 July 2012

VIDEO !!! ABBY TUDUH PDRM ZALIM ?? AC MIZAL TERCABAR


Melalui Twitter beliau, Dato’ AC Mizal baru baru ini mencabar Abby Abadi untuk berdebat berkaitan pertikaian aktress itu terhadap isu ISA & khidmat Polis Diraja Malaysia (PDRM).

Abby Abadi sebelum ini di’lihat menyertai sebuah perhimpunan menuntut pembebasan tahanan ISA dan memberikan ucapan menuduh kezaliman pihak polis di kem tahanan.

Video boleh anda saksikan selepas ini tetapi menurut laporan Media Hiburan, perkara itu menjadi punca kenapa AC Mizal berani mencabar Abby Abadi untuk berdebat secara terbuka.

AC Mizal menulis, Saya mewakili anak anak POLIS MALAYSIA mencabar @abby_abadi112 berdebat secara terbuka atas kutukan beliau terhadap PDRM! yang kemudiannya dibalas Abby Abadi dengan mengatakan beliau tidak menyalahkan pihak polis. - rotikaya.com




Pt
Rasanya, Akta yang digantikan dengan ISA belum diluluskan Parlimen, ertikata lain, masih dalam proses. pasal apa bebal sangat tak nak ambik tahu? Menyalak macam orang tak ada agama, bakar gambar orang, tu semua ajaran siapa? Sunnah nabi, dalam hadith, atau sirah para sahabat, tak ada bakar gambar semua ni. 


Yang terzalim dan mangsa kezaliman adalah puak2 yang dok menyalak suruh ISA dihapuskan sebab merelakan diri menjadi hamba pada kebodohan dan kebebalan!! Apa pun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive