Sunday 30 September 2012

SAH !!! NGO DAN PENDUDUK DI PERGUNAKAN OLEH PEMBANGKANG UNTUK DEMONTRASI DI PENGERANG ???



Perhimpunan kumpulan peserta Himpunan Hijau Lestari Pengerang di Johor yang dirancang bagi membantah projek petrokimia Rapid dijadual bermula sekitar jam 10 pagi.

pengerang himpunan hijau 300912 supporter 06Penduduk di perkampungan nelayan itu, diketuai satu gabungan NGO, mendakwa mereka tidak dirunding dan bimbang projek besar bernilai RM60 bilion itu akan menjejaskan alam sekitar, kesihatan dan punca ekonomi mereka.

Mereka akan berkumpul di dua lokasi – sejauh kira-kira satu kilometer dari tempat perhimpunan, sebelum berarak ke Dataran Sungai Rengit di Pengerang.

Kumpulan peserta perhimpunan itu akan membawa maskot udang besar sebagai lambang hasil pengeluaran utama kawasan itu.

pengerang himpunan hijau 300912 supporter 039.05am:Penganjur meminta peserta berusia bawah 15 tahun meninggalkan lokasi sebelum perhimpunan bermula jam 10 pagi, selari dengan Akta Perhimpunan Aman 2012.

Pengumuman melalui sistem siar raya itu juga meminta individu yang bertopeng supaya menanggalkannya.

8.45am: Jumlah peserta di Dataran Sungai Rengit meningkat kepada kira-kira 300 – kebanyakan daripada mereka berteduh di bawah rimbunan pokok atau di bawah bumbung kedai. - malaysiakini


PT
Tak habis pembangkang mempergunakan penduduk dan NGO bagi menghalang segala apa yang dirancangkan oleh kerajaan.Dah tak ada kerja lain para pemimpin pembangkang. 25 jam dengan perhimpunan dan demontrasi. Sampai bila rakyat yang cetek akal menurut segala apa yang dilaungkan oleh pembangkang ini???

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive