Saturday 22 September 2012

LAWAK ANTARABANGSA DARI ABBY UNTUK PEMINATNYA....



Masa saya buat screen capture ni, labih daripada 1200 yang telah retweet. Tapi betul ke cerita ni? Kenapa tak ada keluar dalam berita? Aha, ini mesti konspirasi media-media antarabangsa milik Yahudi yang berpakat sembunyikan cerita ni sebab tak nak orang ramai tahu tentang kebenaran Islam.

Lepas tu saya search dekat google sikit. Rupa-rupanya bangunan tersebut bukanlah dilanda gempa bumi baru-baru ini lepas tayangkan filem ‘Innocence of Muslim’ tapi adalah dari gempa bumi yang berlaku di Chile pada tahun 2010 lalu dengan magnitud pada skala 8.8.

Fakta tambahan tentang gempa bumi tersebut: gempa bumi yang berlaku di Chile pada27 Februari 2010 tersebut sangat kuat sehingga memberi amaran tsunami kepada 53 negara. Ianya juga dianggarkan sangat kuat sehinggakan telah memendekkan masa pada hari tersebut sebanyak 1.26 microseconds dan memesongkan gerakan paksi bumi sebanyak 8 cm. Laporan juga menganggarkan seramai 521 orang yang maut.

Hah, siapalah yang memandai buat cerita palsu ni. Mungkin Abby Abadi terjumpa gambar tersebut kat mana-mana dan terus tweet tanpa usul periksa. Ya, memang tak dinafikan filem ‘Innocence of Muslim’ yang menghina Nabi Muhammad SAW itu memang sangat terlampau dan perlu dikutuk, tapi bukan ini caranya dengan mengada-ngadakan cerita palsu. Ini lebih menampakkan kelemahan umat Islam yang mudah sangat percaya dengan khabar-khabar angin dan menjadi bahan gelak ketawa pada agama lain.

Keimanan tentang kebesaran Allah itu datangnya dari hati, bukannya dari gambar-gambar yang tak betul sebegini. Mohon maaf jika ada tersilap cakap. Abby Abadi juga telah meminta maaf akan kesilapan beliau itu. Mohon jadi pengajaran buat kita semua. - empayarpemuda



PT
Alahai Abby weh...takkan la bila masuk Pas maka pemikiran pun jadi kolot kot? Apapun kita masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive