Monday 7 May 2012

Lawak MahFuz - Serta Bersih Baik Punya Niat



Datuk Mahfuz Omar
KUALA LUMPUR - Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar menjelaskan bahawa perhimpunan Bersih 3.0 bulan lalu disertai dengan naik yang baik, bukannya untuk menggulingkan kerajaan seperti didakwa Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

“Dia (Majlis Fatwa Kebangsaan) kata haram untuk menyertai demonstrasi yang bertujuan dengan niat yang tidak baik, kami pergi dengan niat yang baik untuk masa depan negara kita.

“Niat kita ialah untuk duduk dan bantah dan menuntut pilihan raya yang bersih dan adil.

“Ini niat baik, saya tidak tahulah kalau tuntut pilihan raya yang bersih dan adil pun Majlis Fatwa Kebangsaan kata niat jahat," katanya kepada pemberita pada sidang akhbar di sini, tengah hari tadi.

“Kami tidak membawa senjata, kalau kami berniat mahu menghuru-harakan negara, menimbulkan kekecohan sudah tentu bawa senjata. Tetapi kami hanya membawa botol air mineral dan garam.

“Masyarakat keluar kerana ada masalah, kerana pilihan raya tidak bersih dan adil, ada unsur penyelewengan terhadap daftar pemilih umpamanya dan saya tidak kata tidak bersetuju dengan fatwa itu, tetapi itu hak mereka untuk membuat fatwa, terpulanglah,” katanya.

Katanya, pengamatan beliau menunjukkan pihak polis yang telah melanggar fatwa tersebut apabila mereka memukul perusuh dan mencetuskan keganasan.

Malah beliau turut melahirkan rasa kecewa apabila polis bertindak hanya berasaskan kepada blog penyokong Umno dan gambar disiar blog itu.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive