Thursday 17 May 2012

DAP PUJUK TUNKU ABDUL AZIZ BERJUANG BERSAMA !!!


KUALA LUMPUR: DAP mengajak bekas Naib Pengerusinya, Tunku Aziz untuk terus bersama memperjuangkan yang benar di negara ini walaupun berbeza landasan.

"Tunku Aziz, walaupun berbeza pendapat, biarlah kita berjalan sehaluan dalam perjuangan untuk Malaysia yang bersih - menegakkan integriti, hak asasi dan sistem perundangan yang adil dan saksama dimana setiap anak bangsa Malaysia akan diberi layanan yang sama diatas bumi yang dipijak ini," kata Lim Kit Siang, Ketua Parlimen DAP.

"Saya akan menjadi orang yang pertama mengalu-alukan Tunku Aziz jika beliau ingin mengubah fikiran mengenai perletakan jawatannya sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan DAP dan sebagai ahli parti DAP tetapi saya menghormati jika ini keputusan muktamad yang beliau mahu ambil," jelas Lim Kit Siang.

Tunku Aziz mengumumkan perletakan jawatannya dan keluar dari DAP selepas tidak bersetuju dengan beberapa pihak dalam DAP khanya Setiausaha Agungnya, Lim Guan Eng.

Bagaimanapun beliau berkata, "Saya tetap menghormati Lim Kit Siang kerana kami berkawan baik sejak dahulu."

Menurut Kit Siang, dalam beberapa dekad beliau mengenalinya, Tunku Aziz merupakan seorang yang berpegang teguh kepada prinsip dan integriti "dan pendapat saya mengenai beliau tidak pernah berubah sekelumit pun."

Dalam tiga pertemuan mereka baru-baru ini, dua kali di rumah Tunku Aziz dan yang ketiga di Parlimen.

Katanya, sekiranya perletakan jawatan beliau tidak dapat dielakkan, biarlah ianya dilakukan dengan penuh hormat dan berhemah tanpa perasaan dendam dan luka. "Biarlah kita berjalan sehaluan"

Beliau juga mengucapkan terima kasih kepada Tunku Aziz di atas khidmat dan sumbangan beliau sebagai Naib Pengerusi Kebangsaan DAP dan selaku Senator DAP yang pertama dari Pulau Pinang.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive