Monday 21 May 2012

CUKUP2 LAH TU PROTES BODOHKAN DIRI SENDIRI - GERAKAN


Parti GERAKAN menggesa kumpulan penjaja yang merancang untuk membuka gerai di depan kediaman pengerusi bersama BERSIH Datuk S Ambiga supaya membatalkan rancangan tersebut.

Naib presiden Mah Siew Keong berkata tindakan mengadakan demonstrasi di hadapan kediaman peribadi "perlu dihentikan kerana ia bukan sebahagian daripada budaya Malaysia."

"Jika amalan ini diteruskan, kita mungkin ada protes di seluruh negara di hadapan rumah seseorang setiap minggu," katanya dalam satu kenyataan.

Katanya, beliau juga gembira kerana "protes tosai" di hadapan rumah timbalan ketua polis negara juga dibatalkan.

Rumah Ambiga sebelum ini menjadi sasaran, bermula dengan tindakan sekumpulan peniaga membuka gerai pada 10 Mei lalu, diikuti demonstrasi oleh sekumpulan bekas tentera, lima hari kemudian.

Pada Khamis dan Jumaat ini pula, sekumpulan 60 peniaga merancang untuk berniaga di lokasi sama dalam kempen yang dinamakan mereka "Bersih 4.0 - Mencucikan Bersih 1,2,3."

Tindakan itu dirancang atas alasan untuk menampung kerugian mereka akibat perhimpunan BERSIH 3.0 pada 28 April di ibu negara.

pT
Kalau tidak batal pun ok , orang-orang BERSIH buat la apapun. Lagipun Mursyidul Am Pas pun sudah keluar kenyataan dulu. Iaitu WAJIB  menghadiri BERSIH 3.0. Mereka sudah dijanjikan syurga oleh pemimpin2 Pas.

Kata orang sebelah sana "ORANG BANGSA LAIN LEBIH HORMAT MENGHORMATI DARIPADA BANGSA MELAYU SENDIRI". Tetapi adakah orang2 Pas lebih menghormati bangsa lain yang kafir dari menghormati bangsa sendiri yang beragama Islam. Fikir-fikirkanlah!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive