Tuesday 15 May 2012

AMBIGA - Plan sudah ada BERSIH 4.0



Ambiga
Ambig
SHAH ALAM - Gabungan Pilihan Raya Adil dan Bersih (Bersih 2.0) belum ada sebarang rancangan untuk mengadakan perhimpunan Bersih 4.0, kata Pengerusi Bersamanya, Datuk S. Ambiga.

“Pihak saya tidak terfikir lagi mengenai sebarang agenda untuk mengadakan perhimpunan Bersih 4.0,” kata beliau kepada Sinar Harian Online.

Katanya, pihaknya tidak mempunyai perancangan rapi atau pelan yang khusus mengenai isu tersebut walaupun telah disarankan oleh banyak pihak bagi menuntut sistem pilihan raya bersih dan adil.

“Saya menyedari yang Bersih 4.0 disokong ramai pihak termasuk Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, pihak PKR dan badan bukan kerajaan (NGO) lain, tetapi buat masa ini tiada lagi rancangan mengenainya,” katanya lagi.

Justeru tambah beliau, satu sidang media khas akan diadakan bagi mengumumkan "rancangan segera" itu esok.

Selain Nik Abdul Aziz, pendirian keperluan Bersih 4.0 turut dilahirkan oleh Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dan timbalannya, Mohamad Sabu.

Kelmarin, Mohamad menggesa agar lebih sejuta peserta hadir dalam Himpunan Bersih 4.0, sekiranya masih wujud kepincangan sistem pilihan raya.

Menurutnya, rakyat perlu bangkit bagi memastikan sistem negara ini kembali stabil dan bebas daripada penyelewengan dan rasuah.

Beliau turut mengambil contoh, pelajar yang ramai hadir dalam Himpunan Bersih 3.0, 28 April lalu kerana mahu sistem pinjaman pendidikan dihapuskan.

“Pelajar turun dalam perhimpunan Bersih 3.0, telah tunjukkan rasa marah terhadap pemerintah yang biarkan mereka tanggung hutang sebelum mendapatkan pekerjaan.

“Jika kepincangan ini tidak diperbaiki, perlukah kita turun Bersih 4.0? Jika perlu saya gesa lebih sejuta hadir dalam himpunan tersebut,” katanya.

pT
Bersih 4.0 wajib kena buat sebab itu adalah tuntutan agama. Nik Aziz kata. pT tak kata.Satu lagi .anjurkan perhimpuna LGBT pulak... LGBT  telanjang atas jalanraya... baru betul mempertahankan hak asasi... pasti ulamak Pas sokong punya. Fikir-fikirkanlah!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive