Monday 21 May 2012

BERSIH 3.0 - Tiga Abdul Diperintah Hadir Di Mahkamah Esok??


Anwar Ibrahim telah diperintahkan hadir ke Mahkamah Jalan Duta esok Selasa,22 Mei 2012, Jam 9.00 pagi. Beliau akan didakwa dibawah Seksyen 4(2)(c) Akta Perhimpunan Aman 2012 (Akta 736) dan boleh dihukum dibawah Seksyen 4(3)Akta yang sama kerana menyertai perhimpunan BERSIH 3.0.Perintah tersebut dimohon oleh Ketua Polis Daerah Dang Wangi.

Selain Anwar, Azmin Ali dan Pengerusi Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shahrin atau Chegu Bard turut diminta hadir ke mahkamah.

Ketiga-tiga mereka diberi notis atas dua sebab iaitu melanggar arahan mahkamah supaya tidak berada di Dataran Merdeka dan menghasut peserta Bersih supaya berhimpun.

Sebelum itu, ibu pejabat PKR di Merchant Square, Petaling Jaya dikejutkan dengan kehadiran enam buah kereta peronda polis hanya semata-mata mahu menghantar dua notis saman ke atas pemimpin-pemimpin PKR tersebut.

pT
Kalau nak buat lawak pun agak2 la..Takkan lah sampai enam buah kereta peronda polis datang untuk menyerahkan notis saman. Tapi bagi pemimpin PKR sudah menjadi kebiasaan bagi mereka membuat lawak bodoh. Dari dulu, kini dan mungkin akan terus membuat lawak. Sebagai manusia yang berakal fikir-fikirkanlah!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive