Thursday 6 September 2012

PALING BANGANG DALAM SEJARAH KENYATAAN AKHBAR BETINA NI???


Setelah berada dalam tahanan polis selama 15 jam, akhirnya gadis ini tampil memohon maaf secara terbuka. Beliau yang juga seorang model sambilan ditahan kerana insiden menghina gambar perdana menteri dan isteri ketika himpunan janji demokrasi anjuran pembangkang.


Bercakap dalam sidang media di ibu pejabat DAP di Kuala Lumpur, Ong Sing Yee, 19, memohon maaf dan menegaskan itu bukan hasratnya. Dia tidak berniat menghasut.
Bercakap kepada pemberita dalam bahasa Mandarin, yang diterjemahkan peguamnya, Ong berkata beliau menghadiri perhimpunan Janji Bersih kerana perasaan ingin tahu dan terikut-ikut dengan peserta lain yang bertindak demikian.

Bila membaca kenyataan maaf yang dibuat oleh model sambilan ini terasa macam nak    bagi sebijik...

1. Kenapa gadis yang kurang ajar ini buat kenyataan akhbar dalam bahasa Mandarin dan terpaksa diterjemahkan oleh peguamnya walaupun dia sudah menetap di Malaysia selama 19 tahun?? Tak reti cakap bahasa Melayu atau mengelak daripada ditanya wartawan...

2. Dia menegaskan kelakuannya yang biadap dan kurang ajar itu bukan hasratnya..dan dia tidak berniat untuk menghasut...habis tu apa tujuannya dia bertindak sedemikian...saja suka-suka ke??


3. Dia sertai perhimpunan itu sebab perasan ingin tahu dan terikut-ikut dengan peserta lain yang bertindak sedemikian...

Alasan macam celaka...?? Kalau budak 5 tahun bagi alasan macam ni boleh percaya la juga...tapi ini dah 19 tahun....tak de akai ke budak ni..tak reti nak membezakan mana yang betul dan salah....Kalau macam tu buat apa mohon maaf...


PT

Ini semua kerana ajaran pemimpin Dap yang menjadikan betina ni seorang makhluk yang kurang ajar dan sial.Harap muka saja lawa tapi perangai macam celaka. Patutlah orang tua cakap jangan sesekali  berbaik dengan bangsa asing nanti bila mereka  berkuasa dan kuat mereka akan memijak kepala kita. Fikir2 dan renung2knlah!!!

2 comments:

  1. jgn plak bila dengar permohonan manja cina Dap ni terus jadi lembik kembali mcm sotong..amarannnnn

    lepas tu cina ni yamsenggg gelak sakan sambil kena todi dgn babi panggang

    macam dah boleh baca dah..

    ReplyDelete
  2. setuju sangat2 dengan pendapat tuan hamba...cina tipu melayu...melayu jadi semakin layu....last jadi kayu....

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive