Sunday 15 April 2012

KESIAN KAT BUDAK2 NI...APAKAH NASIB MEREKA AKAN DIBELA OLEH PR????

SAMA2 KITA MELIHAT KEJAYAAN PEMIMPIN PR 
MEREKRUT PELAJAR2 IPTA & IPTS MENJADIKAN 
SEKUMPULAN MANUSIA YANG................????



Belajar pun belum habis sudah nak tunjuk pandai...komplen kerajaan tak bagus, padahal mereka lupa masa  ibubapa hantar masuk belajar....yang mereka tahu nak merusuh saja..

Bila ada masalah pandai pulak minta tolong ibubapa....minta tolong bantuan kerajaan sedia ada..kenapa tidak minta pemimpin PR....????? Apa ingat pemimpin PR ni pandang ke kalau mereka susah ????.....setakat nak guna pelajar adala.....TOLONG CUBA FIKIR jangan nanti bila dah dijajah semula dengan kaum lain...baru nak menyesal...jangan nama Tanah Melayu ni hanya tinggal nama nya saja.....dan orang Melayu sendiri yang jadi pengemis.....SEDARLAH WAHAI BANGSA MELAYU YG MUDAH LUPA.
...

2 comments:

  1. Jangan jadi hipokrit. Dalam satu masa di tempat lain kita selalu mengingatkan rakyat, "Hutang wajib dibayar walaupun tidak dituntut". Di lain tempat pula, kita asyik mendesak supaya hutang dilupuskan . Fikir-fikirkan

    ReplyDelete
  2. saya rasa yang salah adalah penghutang bukannya sistem dah tahu hutang bayar ajela bila kerja ini tidak nak kena suruh siap kena hantar surat saman baru nak bayar lagi pula bukannya kena bayar seketul bayar ansuran yang cuma berapa ratus aje, hutang kereta pun lebih tinggi dari bayar hutang PTPTN masa dapat duit dulu berapa sen saja yang guna bayar yuran yang lain tu guna untuk kepentingan diri masa tu tak ingat pun duit tu hutang. jadi sesiapa yang apply PTPTN tu kena set dalam otak dia bila kerja kena bayar ni bila dah kerja sibuk nak buat hutang bila dah tak terbayar nak salahkan PTPTN pula kerja yang dapat tu berkat duit PTPTN jugala kalau tak tak belajar tinggi dan dapat kerja elok le .

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive