Sunday 15 April 2012

TERSUNGKUR DI KAKI SYAITAN !!!! SESAT 360 DARJAH!!!


Anak2 CINA bertambah maju dengan ilmu yang diberi, anak2 Melayu pula bangga berkumpul ramai2 di tepi jalanan menuntut dibantu serba serbi.

Kemudian mereka berteriak 'MAJULAH BANGSA KU!' Sambil di belakang menjawab TAKBIR! Si CINA yang memerhati bertepuk tangan sambil ketawa.

PR akan guna apa jua helah, cara, tipu muslihat, demo semata2 nak tunjuk pada rakyat bahawa kerajaan penipu, zalim, makan  wang rakyat dan sebagainya.

Bangkitlah wahai pemuda2 dan pemudi2, renunglah masa depanmu, renunglah kedua ibu dan bapa tersayang, belajarlah sekuat2nya kerana ingin membalas jasa kedua ibubapa kita, jgn buang masa brdemostrasi begini, bagaimana dengan solat, zikir, sembahyang di akhir malam dan sebagainya. 

Tinggalkan kerja yang tak berfaedah ini, baliklah kepangkal jalan. Mulailah dengan harapan baru, usaha baru, Ingat!! Pengorbanan ayah dan ibu, yang menyara kita, tanpa mereka siapalah kita.Sesungguhnya tiada benda percuma di dunia sekarang.

Sepatutnya pemimpin yang sebenar akan suruh mahasiswa balik, belajar bersungguh2. Pemimpin itu yang akan uruskan pasal hal ni. Tak payah nak berkhemah2 .Fikir2kanlah!!!


Berbanggakah kita dengan mereka ini?

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive