Monday 2 April 2012

Gabenor Songkla Mohon Maaf Kepada Malaysia!!!

HAADYAI: Gabenor Songkla Grisada Boonrach, pada Ahad, memohon maaf kepada rakyat Malaysia terhadap letupan Hotel Lee Garden Plaza di Haadyai pada hari Sabtu yang membunuh seorang rakyat Malaysia dan mencederakan 10 rakyat Malaysia yang lain.

Beliau berkata wilayah itu akan menaja sepenuhnya rakyat Malaysia yang telah dirawat di hospital di sana akibat kejadian itu.

Di Hospital Songkhla Nagarind, Haadyai, Lew Kim Lai, 39, dan isterinya Lim Bee Hock, 37, dari Kuala Kedah, mengalami melecur teruk dan tidak dapat bercakap.

Lew, yang terbakar 70 peratus daripada seluruh tubuhnya, dimasukkan ke ICU manakala Lim, yang mukanya teruk terbakar, ditempatkan di wad biasa.

Turut berada di ICU ialah Ooi Fook Chuan, 33, dari Butterworth, yang dimasukkan air dan bergantung dengan ventilator kerana terhidu asap yang terlalu banyak.

Ooi, yang tidak mampu untuk bercakap, menulis bahawa dia sedang mengambil bagasi dari keretanya di tingkat B2 hotel dan kesan letupan itu membuatkan dia tercampak ke belakang.

Letupan itu disebabkan bom kereta yang diletak di tingkat yang sama.

Isterinya, Wong Sze Ee, 32, tidak mengalami kecederaan teruk.

Dia berkata satu-satunya perkara dapat diingat adalah letupan meniup rambut dari mukanya. Dia bernafas dari tangki oksigen ketika ditemui di wad biasa.

Dikatakan terdapat seorang lagi wanita Malaysia dalam wad berasingan di hospital yang sama, yang identitinya masih belum ditentukan.

Letupan itu telah menyebabkan sebuah silinder gas di dapur dan stor outlet makanan segera di tingkat turut meletup.

Choo Kok Boon, 46, dari Kuala Lumpur, sedang berjalan keluar dari outlet dengan isterinya dari Thailand apabila dia telah 'dipukul' kaca yang berterbangan.

Beliau telah dimasukkan ke wad biasa Hospital Rajyindee di Haadyai untuk kecederaan di kepala, lengan dan kaki.

Dua wanita lain dari Melaka, K. Sangathala, 33, dan Mini Ng, 35, telah dibenarkan keluar dari hospital yang sama, Ahad. - mS

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive