Tuesday 7 August 2012

BIAR BETUL !!! MANOHARAN DIBIDAS ANWAR ??



ADUN Kota Shah Alam, perlekeh Datuk Lee Chong Wei ekoran kekalahannya dalam perlawanan Final Badminton Olimpik London 2012.

Sungguhpun tidak Chong Wei berjaya merangkul emas, ternhyata menjadi fenomena apabila jutaan rakyat Malaysia menzahirkan kekecewaan dan perasaan bangga terhadap karisma Chong Wei bermain untuk negara.

Sementara itu, kritikan yang sebaliknya oleh Manoharan Malayalam (salah seorang pemimpin DAP), apabila beliau memperlekehkan Chong Wei melalui beberapa kenyataannya menerusi akaun Twitter beliau pada malam itu.


Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim adalah antara beberapa pemimpin Pakatan Rakyat yang tidak bersetuju dan menyelar kenyataan Adun Kota Shah Alam itu yang didakwa cuba mempolitikkan kekalahan tipis Lee Chong Wei pada Final Olimpik London 2012 ketika menentang Lin Dan.

Ulasan tidak bijak; pertahan semangat suka! – Twitter Anwar Ibraham

Dalam masa yang sama, Nik Nazmi Nik Ahmad (Adun Seri Setia) juga menempelak kenyataan Manoharan yang dikatakan tidak wajar. Menurutnya, beliau percaya kenyataan seperti itu dibuat kerana terlalu taksub dengan politik, maka terbawa-bawa hingga ke sukan.

“Kenyataan seperti itu tidak wajar dan tidak sepatutnya dikeluarkan kerana pada saya itulah kalau terlalu taksub pasal politik. Sepatutnya beliau (Manoharan) lebih terbuka mengenai perkara itu dan tidak mencampuradukkan antara politik dan sukan,” – Nik Nazmi.

Dalam kenyataan lainnya di menerusi akuan twitter Nik Nazmi :”tak wajar mana-mana pihak memperkecilkan usaha Chong Wei semalam kerana ketaksuban”.

Dalam perkembangan sama, Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh dilihat turut tidak senang dengan tulisan Manoharan apabila beliau menulis “sesetengah ahli politik tidak seharusnya menggunakan sosial media sekiranya mereka kurang berupaya untuk berfikir sebelum ‘bertwitter’.

Malah Manoharan turut dicemuh oleh beberapa pengguna laman sosial itu ekoran kenyataan yang dibuat ketika rakyat negara ini dilihat sedang bersedih ekoran kegagalan Chong Wei membawa pulang emas pertama untuk negara. Ia merupakan peluang terakhir Chong Wei untuk menghadiahkan sebutir pingat emas kepada 28juta penduduk negara ini. Lebih menyentuh perasaan orang ramai apabila Chong Wei turut meminta maaf di Twitternya 

“terima kasih semua saya minta maaf saya tidak dapat emas”.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive