Thursday 30 August 2012

PAKATAN YAKIN MENANG 105 KERUSI PRU13 ???



Kata Pengarah strategi PKR Rafizi Ramli yakin Pakatan Rakyat mampu meraih sekurang-kurangnya 105 kerusi parlimen pada pilihan raya akan datang.

Wahai PR tahun 2008 adalah satu senario politik yang sama sekali berbeza. Jika Pakatan masih lagi menganggap sejarah akan berulang ia adalah satu perhitungan yang akan memakan diri. Strategi menabur fitnah dan pembohongan tidak lagi boleh menjamin kemenangan.

BERSHIT 3 adalah satu kegagalan yang nyata. Biar bertapa hebat diwar-war kan dalam media arus perdana Pembangkang, rakyat boleh menilai sendiri. Sesuatu yang " back fired " Pembangkang apabila sering melontarkan kesilapan pada UMNO/BN.

Rakyat dah mula bertanya apakah bagusnya Pembangkan dari UMNO/BN selama diberi peluang untuk memerintah. Rakyat telah boleh membuat keputusan berdasarkan " one to one man marking " diantara pemimpin kerajaan yang ada sekarang dengan pemimpin pembangkang yang hanya pandai berkempen tapi longlai dalam mentadbir.

Satu yang pasti dan nyata mengenai keputusan PRU12, 2008. Pembangkang harus mengakui bahawa mereka sebenar bukanlah bersedia dan layak untuk mentadbir dan memerintah 28 juta umat manusia negara ini. 


Masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan dalam membuat pilihan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive