Sunday 12 August 2012

GILIRAN TAMRIN PULA DIKUTIP PAS ??


Sah Tamrin Ghafar bersama PAS. Beliau telah menyerahkan borang keahlian PAS kepada TG Datuk Seri Hadi, Presiden PAS di Markas Tarbiyyah Taman Melewar malam tadi.

Tamrin adalah bekas ahli parlimen Batu Berendam di Melaka yang kini dinamakan Bukit Katil.

Tamrin adalah ahli Umno veteran kedua meninggalkan Umno. Sebelum ini, ahli parlimen Beaufort, Datuk Seri Lajim Ukin, 

Sebenarnya langsung tidak merencatkan segala persiapan dan gerak kerja UMNO serta Barisan Nasional khususnya dalam menghadapi pilihan raya.

Sebabnya di pihak UMNO dan Barisan Nasional kita sendiri pun sudah mengenali sikap dan tindak tanduk mereka sebelum ini dan sudah pun bersedia dengan sebarang kemungkinan.

Malah apa yang PT tengok kerajaan Barisan Nasional semakin hari semakin baik dengan segala perancangan yang di lakukan semuanya menjurus kepada kebaikan rakyat berbeza dengan sikap Pakatan Hancing yang masih terkial-kial hatta dalam soal slogan untuk menyambut hari kemerdekaan negara bakal tiba.


Apa pun Tamrin mungkin lupa sejarah ! Beliau mungkin lupa bahawa Tun Ghafar arwah bapanya pernah di singkirkan dalam pemilihan parti yang menyaksikan Tun Ghafar kalah kepada seorang manusia bernama Anwar Ibrahim yang sebelumnya berjanji tidak akan sesekali bertanding dengan Tun Ghafar atas dasar hormat.

Mugkin Tamrin juga lupa agaknya bagaimana Tun Ghafar terpaksa keluar dari pejabatnya dengan hanya membawa sebuah beg kesan daripada tindakan paling jijik seorang manusia yang tidak tahu menghormati pimpinan sebelumnya siapa lagi kalau bukan Anwar Ibrahim.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive