Friday 24 August 2012

BIAR BETUL !!! JANJI BERSIH AKAN BIKIN KACAU PADA MALAM MERDEKA ???



Pagi tadi lebih kurang jam 11 pagi, GR berkesempatan ke sidang media Gabungan Janji yakni satu lagi agenda jahat puak pembangkang pada malam Merdeka nanti pada 30 Ogos 2012. Tapi apa yang GR lihat sendiri, sidang media ini tidak mendapat sebarang sambutan. Rata-rata pihak media yang hadir hanyalah dari kalangan mereka sendiri. GR juga ingin mengucapkan ribuan terima kasih kerana menjemput GR untuk turut hadir dalam sidang media ini.

Tujuan Gabungan Janji mengadakan Himpunan Janji Bersih katanya menuntut Janji Demokrasi:

1. Keluhuran Perlembagaan
2. Kedaulatan Undang-Undang
- Mendukung hak sivil dan kebebasan bersuara
- Mansuhkan akta zalim
- Kebebasan media
3. Pilihanraya yang bersih dan adil

Apa yang GR lihat ketiga-tiga agenda mereka ini sama jika dilihat dari agenda Bersih 1.0 hinggalah ke Bersih 3.0. Apa lagi yang tidak kena dengan perlembagaan negara kita ini? Kenapa tidak diambil kesemua rukun negara itu jika mereka mengatakan untuk bersikap adil pada rakyat dan negara. Ini semua hanyalah 'game plan' mereka saja yang hanya mempunyai kepentingan peribadi politik mereka sendiri.



Keduanya mereka mengatakan undang-undang di Malaysia tidak baik, apa lagi yang tidak bebas? Rakyat berhak bersuara melalui medium-medium yang telah disalurkan oleh Kerajaan. Jika dilihat YAB Perdana Menteri juga mendengar masalah rakyat yang bersuara kepada beliau. Beliau juga membuka peluang kepada seluruh rakyat Malaysia memberikan pandangan yang baik untuk pembangunan negara untuk dimasukkan dalam Bajet 2013 yang akan datang. Betulkan?? Ini masih lagi yang dikatakan tidak bebas ker??

Mereka ini juga masih menuduh SPR tidak berlaku adil...apa lagi yang mereka mahukan?? Pihak SPR sendiri telah merombak beberapa syarat pilihanraya yang semua kita sedia maklum apa yang akan dibuat ketika Pilihanraya Umum ke 13 nanti.



Bila mereka ini ditanya adakah jaminan bahawa Himpunan Janji Bersih ini dijalankan secara aman? Jawapan yang sama mereka katakan...biasalah aman. Tapi boleh percaya ker? Pembaca lihatlah Bersih 1.0 hingga Bersih 3.0...apa yang terjadi? Yang kelakarnya juga, bila ditanya soalan tujuan mereka adakah himpunan ini adalah semata-mata untuk mendengar bacaan puisi yang akan disampaikan oleh sasterawan negara Dato' A.Samad Said pada malam tersebut dan selepas itu mereka bersurai.

Jawapan BODOH yang GR dengar juga dari salah seorang mereka mengatakan setiap tahun rakyat Malaysia berhimpun di Dataran Merdeka untuk meraikan Hari Kemerdekaan negara kita Malaysia. Dan mereka ini tidak perlu pun permit untuk berhimpun. So Gabungan Janji ini juga adalah sama seperti rakyat Malaysia yang berhimpun. Ini jawapan budak sekolah yang GR pernah dengar. Aduyaiiiii....

Untuk pengetahun semua, bukankah rakyat Malaysia setiap tahun turun ke Kuala Lumpur untuk meraikan Hari Kemerdekaan negara kita Malaysia. Tidak kira di mana sekali pun rakyat Malaysia turun untuk meraikannya, perlukah rakyat Malaysia ini memerlukan permit untuk berhimpun meraikan sambutan Kemerdekaan atau pun Tahun Baru.



Tolonglah janji dirosakkan mood sambutan Kemerdekaan negara dengan agenda-agenda busuk korang nie. Rakyat Malaysia sekarang hidup aman dan damai boleh pergi ke mana saja. Dan janganlah diheret rakyat Malaysia dengan mengatakan Gabungan Janji ini adalah suara semua rakyat Malaysia yang sebenarnya hanyalah suara segelintir saja dan mereka ini yang sebenarnya petualang negara yang akan merosakkan negara.

Pada semua rakyat Malaysia, usahlah dengar lagi penipuan yang mereka katakan. Perkara yang sama mereka akan buat dalam setiap perhimpunan haram mereka ini. Pembaca yang budiman fikir-fikirkanlah....


Sumber : gossiprakyat

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive