Monday, 27 August 2012

PETIKAN 'KERAMAT' NIK AZIZI SEMASA PELANCARAN GERAKAN PAS 2009





Antara petikan di dalam ceramah Nik Aziz pada 12/6/2009.....

1. Masjid Kg Bandar buat dengan duit judi,duit lotri, untuk nampak halal tambah kebajikan. Kini masjid jadi kulat.

2. Feb 1962 UMNO tangkap tok guru ini kerja UMNO dulu jahat.

3. Tok Guru UMNO tubuh Pas termasuk tok Pak Lah di Seberang Perai.

4. Nik Aziz sewa 5 buah bas utk hadir ceramah Pas supaya nampak ramai.

5. UMNO tolak Islam

6. UMNO bela Melayu, tapi tak bela Islam

7. Pas boleh buat apa yang UMNO buat, tapi UMNO tak boleh buat apa yang Pas buat.

8. Bila Pas perintah Kelantan sejak 1990 sampai sekarang, berapa orang yang kebuluran, berapa orang Cina dibunuh. Tidak ada.

9. UMNO kata UMNO dengan Pas serupa, nanti akan timbul sembahyang dengan tak sembahyang serupa, bini dengan ’bujang’ (zina) serupa ini penyakit yang dibawa oleh UMNO. UMNO dengan Pas tidak serupa.

10. UMNO kata Undi Pas boleh gapa?...jadi kalu sembahyang boleh gapa?...ini kuman UMNO. Tak sembahyang akhirnya kerana UMNO...ini kita sebut UMNO bawa ajaran sesat serupa ayah Pin

11. Kenapa UMNO suka beri duit untuk mengundi...tapi beza dengan Pas minta duit dengan pengundi.

12. Nik Aziz tak tau kenapa orang panggil tok guru sedangakan sebelum jadi MB saya orang panggil ustaz... (tapi sebenarnya dia yang arahkan panggil tok guru)

13. Dalam Pakatan rakyat sekarang ramai orang cina bagi salam, tapi Cina MCA tak seorang pun bagi salam. Sebab dia berkawan dengan UMNO. Tengok Lim Guan Eng tulis surat kepada saya amal makruf nahi mungkar.

14. Dalam agama bangsa Cina, Melayu serupa tidak harga. Cina bukan menjadi ancaman kepada Melayu dan Melayu bukan menjadi ancam kepada Cina. Fikiran yang menjadi ancaman.

15. UMNO menang kerana pitis, ada tv ada akhbar, menipu. Pas minta lesen radio tak lulus.

16. Surah Yasin ni orang baca belaka Pas baca, UMNO pun baca.

17. Allah akan tanya diakhirat nanti, Mu pakah (undi) apa ari tu ?...Pas sah parti menaikkan imej Islam.

18. Negara Kita kedepan lebih jauh dari Kuwit, Negara Kuwait baru bulan lepas wanita boleh jadi calun sedangkan Khadijah Sidek jadi calun 1951.

19. Pejabat JPP, semua duit pusat singgah di JPP...kenapa tak bagi kepada Kerajaan Negeri.

20. UMNO bawa jauh dengan Islam dan jauh dengan demokrasi.

21. Kerajaan Pas...kerajaan Perak Pakatan rakyat buat kerajaan...tiba-tiba UMNO gi masuh orang dia..mana ada peraturan..basa tak malu.

22. Pas buat sembahyang hajat...UMNO buat sembahyang hajat. Demo (UMNO) balah (berkelahi) dengan Tuhan...Islam, Nabi dan Tuhan UMNO tolak...kenapa buat sembahyang hajat ?

23. Bui pitis ambik, bui gula kaca, bui kain pakai, bui lembu sembeleh...undi Pas...UMNO tak boleh buat apa, dia nak tampar,..bergilir tampar tidak dia seorang ada tangan kita ada jugak.



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive