Tuesday 28 August 2012

SYIAH PENYEBAB KEJAYAAN PAS ???



PT terpanggil  dengan  komen2 yang mengaitkan PAS dengan perjuangan Syiah.  Katanya, ia ada kaitan dengan beberapa siri pertemuan antara ulama PAS dan ulama Syiah yang semakin kerap kebelakangan ini.
Walaupun tidak secara terang, tapi fahaman Syiah adalah fahaman yang sememangnya ditolak dalam Islam malah diakui sebahagian besar ulama sebagai menghampiri sesat.  Hanya syahadah itu sahaja yang mengelakkan puak Syiah ini dari menjadi betul-betul sesat.
Rasanya tidak perlu dijelaskan kenapa fahaman Syiah ini ditolak, semua orang tahu.  Cuma kalau nak ditambah, begitu banyak konflik di kalangan dunia Arab yang berlaku hari ini terutama di Syria sebenarnya adalah membabitkan pertelingkahan antara penganut faham Sunni dengan puak Syiah.
Justeru, apabila PAS dikatakan mendokong fahaman ini secara senyap dan berjaya meletakkan salah seorang pelopor Syiah di kedudukkan yang agak tinggi di dalam parti tersebut, maka sudah ramai pihak yang mula merasa sangsi dengan arah tujuan parti tersebut yang sebenarnya.
Sila klik Selanjutnya Di suarapakatanrakyat.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive