Tuesday 3 July 2012

DARI FAIL LAMA !!! SIAPA PEGANG TANGAN JIJAH???



Tangan Jijah  dipegang oleh lelaki yang bukan suami atau anak jantannya??

Wan Azizah, isteri kepada Pak Syiekh Anwar sebelum ini memakai sarung tangan untuk bersalaman dengan lelaki bukan muhrimnya. Namun kini, entah ke mana perginya sarung tangan Kak Wan, penulis pun tak tahu. 

Mungkin Wan Azizah sudah berubah…Dulu sewaktu Kak Wan mula-mula bertanding di Permatang Pauh, dia dilihat memakai sarung tangan untuk bersalaman dengan rakyat dan lelaki bukan muhrim di sepanjang kempennya. 

Namun, gambar di atas jelas menunjukkan “lelaki cina” itu sudah tidak menjadi muhrim padanya. Itu abang Kak Wan, kah? Apakah fahaman yang Anwar terapkan pada Kak Wan sehingga menganggap lelaki Islam itu bukan muhrim dan lelaki kafir itu muhrim sendiri? 

Kini Kak Wan tidak lagi bersarung tangan. Kak Wan tidak lagi menjaga “salam”nya dengan lelaki bukan muhrim. Tanpa sarung tangan yang membataskan sentuhan kulit, Kak Wan anak beranak bebas untuk bersalam… Apakah ertinya “sarung tangan” Kak Wan dahulu? Apakah itu hanyalah sekadar sarung tangan “politik”? 

pT
Masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive