Wednesday 12 March 2014

MH370 - [VIDEO] Memalukan!!! Kenapa Jakim Berdiam Diri??? #Pray4MH370

)



Nampaknya semakin parah gerakan takhyul dan khurafat apabila dibiarkan. Lihat sajalah foto di atas. Tapi malangnya tak oriiginal. Sudah ciplak idea P.Ramli... zam zam ala kazam...

Keratan akhbar di bawah ini jelas menyatakan rawatan perbomohan Raja Bomoh Ibrahim Mat Zin sudah diputuskan sesat oleh panel JAKIM pada tahun 2004. 



Tetapi malangnya masihkah ramai Melayu yang masih mahu percaya kepada hal-hal takhyul dan khurafat atau JAKIM sendiri sudah terlupa keputusannya itu atau kerana ...?






Sudah ramai yang memberikan komen tentang hal ini terutamanya mengaitkan aktiviti bomoh ini dengan perkara khurafat dan sudah tentu mencemarkan imej serta memalukan Malaysia. Ritual yang dilakukan oleh bomoh ini amat memalukan dan tidak terfikir oleh akal.

Aksi pertamanya dan komen Dr Asri boleh ditonton dan dibaca di sini.

Respons orang ramai termasuk pemimpin negara terhadap bomoh ini boleh anda baca di sini. Yang sadisnya, aksi ritual bomoh ini serta pembantunya turut disindir oleh masyarakat antarabangsa. Misalnya:



Pokoknya siapa VVIP yang panggil beliau nih? Yang menangis di KLIA hari tuh ker? Sebab dia tuh pun boleh tahan perbomohannya malah ada yang menganggapnya berpuaka... wallahu 'alam.  - Sumber

2 comments:

  1. bomoj ni otak betul ke mereng??

    ReplyDelete
  2. Trajedi menjadi pameran kebudayaan

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive