Monday 24 March 2014

Faizah Khan Isteri Kapten Zaharie #PrayForMH370

Faizah Khan isteri kapten Zaharie Ahmad Shah yang dilaporan sudah berpisah.

Baca di bawah laporan spekulasi bodoh media Msia dan Barat yang cuba memburuk burukkan Kapten Zaharie Ahmad Shah dan Faizah Khan serta semua keluarga:

Malah maklumat nama ahli keluarga Kapten Zaharie juga tidak dapat diperolehi oleh pemberita. Tidak seperti kebanyakan keluarga penumpang dan krew pesawat yang lain yang mana telah berada di lapangan terbang sejak hari pertama menantikan berita terkini mengenai insiden itu.

Perkara itu bukan sahaja disedari oleh orang awam yang sentiasa mengikuti berita kehilangan pesawat ini. Media antarabangsa seperti The Mirror, The Huffington Post dan The Telegraph turut menimbulkan persoalan dimanakah lokasi “keluarga” kapten Zaharie sekarang.

Menurut Laporan The Mirror, isteri dan tiga anak Kapten Zahari telah berpindah keluar dari rumah mereka sehari sebelum berlakunya insiden MH370 itu.

Walaupun Pihak Berkuasa Malaysia mengatakan siasatan tidak tertumpu kepada kapten pesawat, namun kini jelas kapten Zaharie menjadi individu yang menjadi tumpuan dunia.

Melalui pendedahan gempar akhbar tabloid DailyMail semalam menjelaskan faktor kecenderungan penglibatan Kapten Zaharie dalam politik menjadi salah satu punca rampasan pesawat berlaku.

Kapten Zaharie dikatakan penyokong “Fanatik” Anwar Ibrahim. Beliau juga didakwa menghadiri perbicaraan Kes Anwar Ibrahim beberapa jam sebelum penerbangan MH370.

Justeru, akhbar berpangkalan di Britain itu mendakwa keputusan Mahkamah yang tidak memihak kepada ketua pembangkang mungkin menjadi faktor kelakuan “luar jangka” Kapten Zaharie.

Selain itu, satu laporan portal berita mendakwa Anwar mengakui mengenali juruterbang pesawat berkenaan.

“Sebahagian yang saya kenal, termasuk juruterbang,” ujar Anwar di Dewan Rakyat, Khamis lalu ketika membahaskan usul menjunjung kasih titah Yang di Pertuan Agong, mengaitkan isu SAR kehilangan MH370 kononnya berpunca kelemahan kerajaan. Lapor bnbbc.my.

Walaubagaimanapun, melalui laporan berita Sinar Harian hari ini, Anwar Ibrahim tampil menafikan kaitan faktor “kesedihan” Kapten Zaharie dengan keputusan kes Mahkamahnya. - TTO

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive