Wednesday 1 August 2012

TERKINI !!! PORT JUAL BELI NASI KEPADA KAKI PONTENG PUASA DI NEGERI SERAMBI MEKAH ???


Inilah kebenaran yang berlaku di Negeri Serambi Mekah ini, sudah 13 hari umat Islam berpuasa menunaikan Rukun Islam yang ke 3. Tetapi apa yang berlaku di negeri yang diperintah oleh Parti Islam SeMalaysia ini ?Foto2 di bawah yang menjadi bukti kukuh bahawa Kerajaan Pas Kelantan seakan membiarkan gejala ini sengaja tidak WAT CARO kegiatan menjual makanan (nasi) kepada kaki ponteng puasa secara terbuka.

Urusan jual beli hanya dijalankan di tepi jalan 'Industry Area' Pengkalan Chepa.

Tiada sedikit pun rasa malu, selamba mereka berjalan 
selepas mendapat bekalan nasi... 

Tokey nasi kat dalam kereta manakala si kaki ponteng mengambil bekalan .


Kelihatan pelanggan yang siap membeli nasi memasuki kereta Saga.



Drebar lori pun tumpang sekaki ...


Kereta Kancil tokey nasi bungkus...

Daripada tinjauan PT sekitar pukul 10.30 pagi, boleh dikatakan setiap hari proses jual beli ini berjalan tanpa gangguan dari pengguna jalan sekitar kawasan kilang Pengkalan Chepa. Di setiap masa dua atau tiga buah kereta yang tertera didalam foto di atas berhenti dan pemandunya membeli nasi yang di jual dari sebuah kereta kancil silver. Kepada sesiapa yang ingin merasai pengalaman panorama ini datanglah berkunjung dan lihat sendiri suasana yang memalukan ini.


Inilah hakikat sebenar sebuah opera kehidupan di Negeri Serambi Mekah yang tidak seindah nama yang diberi gelaran. Di manakah pihak berkuasa yang sepatutnya memantau operasi penjualan nasi kepada umat Islam yang tidak berpuasa?

Tunggu video yang berkaitan di paparan akan datang!!!!!

4 comments:

  1. alasan mudah, walaupun negeri serambi mekah diperintah oleh pas tetapi perbuatan tu bukan dilakukan oleh ahli pas,sebab ahli parti pemerintah negeri serambi mekah tidak pernah melanggar perintah allah.

    ReplyDelete
  2. Sape kata bukan perbuatan orang pas...demo tengok molek..hak tengah masuk dalam kereta Saga tu ialah penyokong tegar Pas...Dia tu kerja baiki kasut di sekitar Pengkalan Chepa..Banyak la tak pernah..kalau cakap tanpa bukti baik demo pergi tepi sungai lepas tu terjun...lagi baik dari dok merapu di blog ni....

    ReplyDelete
  3. semoga Allah beri hidayah kpd kita semua....amin..hrp kita semua diberi kekuatan untuk mengamalkan amar ma'ruf nahi munkar apabila kita melihat kejahatan..amin

    ReplyDelete
  4. sabit apo tahu dgn politik...hamba Allah hop gong la tuh..tp mne tahu kot2 kte ni gong lagi ko..bersangka baik la demo..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive