Tuesday 7 August 2012

MANOHARAN MALAYALAM DAP MOHON MAAF !!!



KUALA LUMPUR: Selepas dikritik banyak pihak termasuk pimpinan Pakatan Rakyat sendiri, Adun Kota Alam Shah, M. Manoharan akhirnya memohon maaf kepada pemain badminton negara, Datuk Lee Chong Wei.

"Saya secara ikhlas berharap permintaan maaf saya akan diterima," kata beliau menerusi Twitter tengahari ini.

Permohonan maaf itu ekoran tindakan beliau sebelum ini mengeluarkan komen berhubung kekalahan tipis Chong Wei itu kepada Lin Dan di temasya Olimpik 2012 kelmarin yang kemudiannya dikritik hebat.

Dalam kenyataan yang juga dibuat melalui twitter itu kelmarin, dia mengatakan Lin Dan telah menang dan dia bermain lebih baik daripada "Lee Chong AWAY...".

Kenyataannya itu menimbulkan kemarahan peminat sukan badminton tanah air yang kemudian tampil mengkritik sikap wakil rakyat itu.

"Saya amat menyesal dengan komen-komen yang saya keluarkan dan menghulur permohonan maaf sepenuh hati kepada Datuk Lee Chong Wei dan keluarganya," kata beliau lagi.

Pagi ini, Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng turut mengecam kenyataan Manoharan semalam yang menyifatkannya sesuatu yang sangat tidak sensitif.

Kecaman sama turut diutarakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim melalui twitternya hari ini yang menyifatkan ulasan wakil rakyat DAP itu sebagai tidak bijak.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive