Friday 6 July 2012

NIK AZIZ DAN PERMAINAN POLITIKNYA !!!



Kebanyakan akhbar, blog dan media  mengutip perjalanan politik Nik Aziz. Katanya dan 'fatwa' Nik Aziz turut dipaparkan dan diulas oleh banyak pihak. Penyokong Pas yang taksub sudah pasti menyokong secara membabi buta apa sahaja yang diperkatakan oleh Nik Aziz, semuanya baik. Diatas permainan politik Nik Aziz yang selalu berdolak dalik, sekejap nak sekejap tak nak. Tiba-tiba boleh, tetiba tak boleh. Pelik sangat2 dengan permainan politik Nik Aziz ni sehinggakan rakyat Kelantan jadi 'bengong kelu' dengan sesetengah tindak tanduk yang tidak terjangka oleh akal fikiran.

Kumpulan yang penting dalam membahas isu Nik Aziz ialah kumpulan atas pagar yang terdiri dari golongan pertengahan umur dan remaja. Mereka ini menerima kepimpinan Nik Aziz dengan berfakta dan menilai dengan akal yang waras. Setiap hujah Nik Aziz dinilai dengan penuh akademik sesuai dengan penampilan Nik Aziz yang kononnya pemimpin berilmu dan digelar ulamak.

Pada satu masa tindakan Nik Aziz yang bukan sahaja berkeras menolak kerjasama dengan sesama Islam -Umno- malah mengeluarkan kata-kata 'pergi jahanamlah Umno itu sejajar dengan Quran dan hadith atau disokong oleh fakta yang kukuh?


Apa yang jelas sebagai pemimpin dan ahli potitik Nik Aziz cuba menunjulkan dia lebih hebat dari Hj. Hadi. Sebagai ulamak dia cuba menjadikan dirinya 'soho' dan sempurna. Sebab itulah setiap kali fatwa yang dikeluarkan walaupun bercangah dari hukum Islam tapi mendapat kredit politik peribadi serta sokongan 'gila' dari para penyokong. Tambahan pula akhir2 ini  beberapa orang artis telah menyertai Pas. Kehulu kehilir para artis2 di bawa ke majlis ceramah mereka.

Sejak dari dulu lagi Nik Aziz lebih popular dari Hj. Hadi ,sekarang gara-gara strategi politik yang digunakan oleh beliau iaitu Parti Pas mengatasi Islam. Strategi meletakkan Pas mengatasi Islam. Politik Nik Aziz berjaya menyakinkan Dap bahawa Pas untuk semua sesuai untuk msayarakat majmuk dan berbagai agama masa kini. Apa sahaja fatwa yang dikeluarkan oleh Nik Aziz semenjak dulu sampai sekarang, beliau berjaya meletak Pas mengatasi Islam. 




 pT melihat penyokong Pas begitu taksub kepada Nik Aziz mengatasi Islam, walaupun hujah Nik Aziz bertentangan dengan Islam. Nik Aziz memang patut dilupakan oleh Pas bukan sahaja kerana beliau gagal membawa perpaduan dalam partinya sendiri tetapi juga tidak pernah ikhlas menjayakan perpaduan ummah. Jika Nik Aziz berterusan dengan meletakkan Pas mengatasi Islam maka, Nik Aziz adalah seorang penglipurlara politik murahan.

pT
Masing-masing ada otak serta akal, masing-masing ada pendapat....fikir-fikir dan renungkan dan cari sendiri kebenarannya. Jangan kita buta dan dibutakan !!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive