Saturday 2 March 2013

Situasi Lahad Datu Terkini #Pray4VAT69



Gambar Hiasan

PATUTKAN ORANG-ORANG SULU INI DIPERANGI?

1.Jika ditanya pada saya…sewajarnya memang YA kerana amaran dan nasihat sudah dikeluarkan.

2.Ini juga menjadi jawapan kepada semua tuduhan pembangkang yang kononnya pemerintah kita ini zalim.

3.Sudah jelas kerajaan melalui agensi pasukan keselamatan biasanya akan memberi amaran dan nasihat sebelum tindakan keras dibuat dan ini sudah wujud sejak dari dahulu lagi, bermula dari Memali, Sauk, perhimpunan haram sehinggalah ke insiden di Lahad Datu.

4.Tidak timbul soal polis atau tentera menyerang orang awam secara membabi buta seperti yang selalu difitnah pembangkang dalam insiden di Memali.

SITUASI DI LAHAD DATU SEKARANG INI

1.Saya tidak pasti jika darurat sudah diistiharkan di Lahad Datu atau tidak.

2.Semua pergerakkan keluar masuk di Lahad Datu ditutup bermula 2 petang hari ini (1 Mac).

3.Semua sekolah dan premis perniagaan ditutup sejak 3 hari lepas.

4.Kawasan ruang udara di situ di beri takrif “NO FLY ZONE”.

5.Lapangan terbang Lahad Datu ditutup sejak Jumaat dan mereka yang hendak menggunakan laluan udara terpaksa pergi ke Tawau.

6.Hospital di Lahad Datu dan kawasan sekitarnya dikuasai pasukan tentera.

7.Berlaku penambahan ubat-ubatan dan peluru untuk kegunaan tentera dan polis sudah bertambah sejak beberapa minggu lepas.

8.Semua sekolah dipantau polis, kemasukkan kembali pelajar-pelajar ke sekolah di kawasan sekitar akan dibuat secara berperingkat.

1 comment:

  1. mmg patut di hapuskan saki baki yg ada di kg.tanduo..pastikan tiadapn yg trselamat kecualilah bg segelintir mereka yg trbuka hati utk mnyerah dn merayu pd pihak kita..tiada kompromi sbb itulah hajat mereka sggup mati disana...bg yg degil dn berhati kering kononya...tindakan kejam mreka haruslah dibalas dgn kejam juga wlupun sblum ni kita berlembut tp x diendahkan juga., doa sentiasa mengiringi pejuang kita...bg pihk pakatan rkyat....taktik kotor kamu semua wlupun blum terbukti lg,tp insyalah ...allah maha kaya...lambat atau cepat akn trbongkar juga nt..al-fatihah kpd wira negara..hidup sang saka biru.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive