Saturday 16 March 2013

#LahadDatu : 3 Kubur Dan 15 Mayat Di Sungai Minyak #PrayForSabah

Dalam operasi pembersihan di Sungai Minyak terdapat tiga kubur yang dijumpai terdapat 15 mayat penceroboh di jumpai.

Pesurujaya Polis Hamza Taib berkata penemuan itu menunjukan statistik mayat penceroboh yang di jumpa setakat ini seramai 61 orang yang di tembak mati.

Mayat yang di bawa keluar 27 orang,jumlah tangkapan penganas 97 orang dan tangkapan lain 233 orang. Selain itu menurutnya juga masih ada mayat yang belum di bawa keluar dai Tanjung Batu seramai 10 orang.

"pasukan keselamatan yang berada di Tanduo,sungai Minyak masih menjalan kan pemeriksaan pembersihan dalam kadar tidak ramai,namun orang ramai dilarang masuk atau mendekati semua kawasan larngan"katanya Hamza berkata,operasi pasukan keselamatan menumpu ke kawasan Sungai Bilis bagi menjejak sepenuhnya saki baki penganas yang masi dipercayai masi berada disana.

Meskipun tumpuan operasi di letak di kawasan Sungai Bilis dan Tanjung Batu katanya kawasan Kampung Tanduo dan Sungai Minyak yang kini bersih dari ancaman penganas masih tidak boleh dimasuki orang awam.

Mengenai mayat yang dikeluarkan pasukan forensik akan kendalikan untuk menjalani post mortem untu mengenalpasti idintiti mereka.- utusan borneo

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive