Friday 1 March 2013

PANAS !!! Anwar Nafi Punca Pertumpahan Darah Di Lahad Datu ???

Kerajaan Malaysia telah sedaya-upaya cuba untuk menyelesaikan isu pencerobohan Tentera Kesultanan Sulu di Lahad Datu, Sabah secara toleransi & diplomasi bagi mengelakkan pertumpahan darah.


Namun hari ini dilaporkan 2 orang anggota komando polis Malaysia dan 12 orang tentera Sulu terbunuh dalam kejadian berbalas tembakan.

Yang terkorban dari kedua-dua belah pihak adalam umat Islam, tapi siapa yang mula tersenyum lebar dengan berita ini?? jawapannya; ANWAR IBRAHIM kerana menyedari cita2 politiknya untuk menspekulasikan isu bagi menambah bilangan undi PRU13 di Sabah semakin menampakkan hasil.

Menurut laporan portal berita Filipina, Anwar Ibrahim telah menghantar wakilnya, seorang ahli politik Sabah menemui Sultan Sulu sebelum insiden pencerobohan di Lahad datu berlaku. Dengan bukti ini berkemungkinan besar pencerobohan di Timur Sabah itu adalah idea Anwar Ibrahim.

Ahli politik pembangkang sudah mula mempolitikkan kematian 2 anggota PDRM dengan mengaitkan sebagai sandiwara pihak kerajaan/BN, ada juga yang menyalahkan kerajaan/BN atas kematian tersebut sedangkan semua pihak sudah mencuba segala yang terbaik untuk menyelesaikannya secara diplomasi.

Harap pihak berkuasa menyiasat Anwar Ibrahim & semua yang terlibat dengan rundingan bersama Sultan Sulu bagi mencari siapakah dalang sebenar yang harus dibawa ke pengadilan berkaitan kematian dua orang pejuang negara yang terkorban dalam mempertahankan kedaulatan negaranya! -RR

Ikuti pendedahan oleh portal berita Filipina, inquirer.net mengenai penglibatan ahli politik dari Sabah yang mempunyai kaitan dengan Anwar Ibrahim dalam insiden pencerobohan ini...

Sabah politician allied with Anwar met Sulu Sultan before Lahad Datu standoff
01 MAR 2013 10:00AM


Sultan Jamalul Kiram III and his followers.

MANILA: A Malaysian Opposition politician allied with Datuk Seri Anwar Ibrahim is believed to have met with the Sulu Sultan late last year and gave the Opposition’s support to the Kirams’ claim to Sabah, a Philippine intelligence source revealed.

Seterusnya baca di [SINI]

2 comments:

  1. Fitnah semata2… tanpa bukti.. sedap mengolah cerita. Cerita yg direka baik punya… Semua org sedih dgn kematian, tak perlu buat dosa menjadi kafir menFITNAH orang. Apabila sudah tersepit xde sokongan..x brani buat praya, mcm2 boleh buat!
    Nak tutup pendedahan Suruhanjaya DiRaja, kes beri IC kpd ratusan ribu org asing termasuk org filipina…
    Sudah tersepit untuk kalah, sanggup korbankan pejuang negara demi kepentingan politik...sebagaimana sanggup letupkan seorang wanita...yg jadi mangsa dihukum gantung sampai mati..2 org pejuang negara juga...

    ReplyDelete
  2. betol2x...cakap saje jea penulis blog nie...cakap xde akal..tuduh tanpa bukti...bila dah macai..selamanya macai..

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive