Wednesday 13 March 2013

#LahadDatu : Perajurit Ke10 Terkorban Akibat Kemlangan Trak Di Lahad Datu #PrayForSabah




Anggota tentera yang terbunuh dalam kemalangan tentera pada pagi Selasa merupakan penumpang bukan pemandu trak seperti yang didakwa, jelas Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib.

Beliau berkata pemandu trak berkenaan, cedera dalam kejadian yang berlaku pada pukul 7.30 pagi Selasa di Kilometer 37 di Jalan Lahad Datu. Allayarham Prebet Ahmad Farhan Ruslan, 21 dinaikkan pangkat ke Koperal penuh pada Rabu bersama-sama seorang lagi rakannya, Prebet Ahmad Hurairah Ismail yang terbunuh dalam pertempuran menentang pengganas Sulu.

Sebelum ini dilaporkan seorang anggota tentera maut dalam kemalangan apabila trak yang dipandunya hilang kawalan ketika sedang dalam perjalanan menghantar bekalan dari Lahad Datu menuju ke Bandar Chenderawasih di Felda Sahabat.


Foto ketibaan jenazah kedua-dua anggota di Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra pada pagi tadi...




PT
Pagi tadi jenazah Allahyarham selamat sampai di Lapangan Terbang Pengkalan Chepa bersama-sama seorang lagi perwira negara yang terkorban. Takziah kepada keluarga mangsa. Banyakkan bersabar. Terimalah ketentuan dari NYA.Arwah juga gugur di medan juang walaupun disebabkan kemalangan tentera kerana kita hanya merancang, namun tuhan yang menentukan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive