Monday, 7 January 2013

APAKAH BLOGGER YANG DISAMAN PEMBANGKANG TERBELA ???

Soal kebebasan media serta kebebasan bersuara sekali lagi tercabar apabila pihak pembangkang menggunakan mahkamah sebagai usaha menutup mulut mereka yang lantang.



Kalau dulu tuduhan ini dibuat pembangkang terhadap kerajaan BN kerana menggunakan jentera kerajaan seperti badan kehakiman dan polis serta media untuk melenyapkan suara mereka. Mereka melabel pemerintah ketika itu dan kini sebagai kerajaan zalim kerana menyekat kebebasan bersuara. Manifesto mereka menjanjikan kebebasan bersuara pada rakyat jika mereka dipilih memerintah.


Terkini, blogger pisau.net pula bakal diheret ke mahkamah jika gagal memohon maaf dalam masa tujuh hari.Tindakan saman terhadap blogger ini dibuat Pengerusi DAP negeri Ngeh Koo Ham melalui peguamnya Wong Kian Kheong. Untuk rekod, Ngeh juga seorang peguam dan ADUN Sitiawan yang menganggap berita disiar blog itu fitnah dan berniat jahat. Untuk menutup Kelemahan mereka sanggup menyaman, maklumlah duit tengah banyak barangkali

Bukan itu sahaja, Khalid K juga tidak terkecuali dan Husam Musa juga menyaman blogger PapaGomo yang melibatkan kes fitnah dakwa Husam.

Tujuan utama ialah bila fail saman, segala komen2 dan pendedahan berkenaan dengan kes tersebut akan didiamkan buat sementara waktu selagi ianya menjadi kes mahkamah kerana bila fail sekarang sebutan kes mungkin tahun depan. Tetapi 2 pemimpin DAP itu tak boleh diamkan ramai lagi rakyat nak bercakap tentang tanah yang mereka dapat itu berlaku unsur rasuah dan salah guna kuasa. - sumber

PT
Apakah nasib para blogger yang disaman oleh pembangkang ini terbela?? Apakah UMNO/BN hanya memandang sebelah mata ?? Atau mengambil sikap berdiam diri tanpa menghiraukan untung nasib yang bakal menimpa blogger pro-BN ini. Bukan meminta simpati tetapi sekadar mengingatkat betapa penat lelah blogger ini tidak dihiraukan bila musibah datang menimpa empunya diri.

5 comments:

  1. OII BANGHAL,

    tak ada siapa larang kau menulis selagi benda itu benar dan bukan fitnah.

    Malunya Dr MIM tu sebab walaupun dia berstatus doktor, tapi bodoh mengalahkan keldai Himalaya. Tak pasal-pasal kena gelak sakan del orang ramai.

    Menuduh YB Khalid sebagai Bishop serupa mengkafirkan orang. Ruginya dia kerana hasil yang tak seberapa

    ReplyDelete
    Replies
    1. POK NIK boleh kafir kan org Umno tak bawak kes ke makamah ke????

      Delete
  2. sudahlah...buang yg keruh, ambil yg jernih. tak kira apapun fahaman politik kita, kita tetap rakyat Malaysia..

    marilah kita berdiri tegak sambil menyanyikan lagi keramat parti kebanggaan kita...lagu UMNO

    kepada yg tak ingat, kat bawah ni saya dah bagi lirik..penyokong2 pakatan rakyat pun boleh nyanyi sama2 kitorg tanda kita semua warga Malaysia yg bersatu..

    ok sedia..1...2...3...

    Bersatu Kita Bersatu
    Dengan Setia Berganding Bahu
    Tipu Terus Menipu
    Kita Tipu Melayu
    Bersama Kita Bersama
    Mendukung Hasrat Semua
    Berjasa Pada Kroni
    Anak Isteri Dan 'Bini'
    Lambang Kita Yang Gagah
    Dipandang Keji Dan Haprak
    Bersatu Bersetia Khianat
    Cogan Katanya
    UMNO Terus Lara
    Rompak Rakyat Malaysia

    ReplyDelete
  3. Tapi pemimpin Pas lagi hebat....rakyat di ajar kejar syurga..pemimpin Pas bolot harta......Nik Aziz pulak begitu pemurah bagi tanah kpd cina dap...rakkyat sendiri nak dpt tanah pun amat susah....

    ReplyDelete
  4. Ada jgk yer manusia kaki jilat bontot pembangkang kat sini..suka maki hamun bila seseorang memintak maaf atas kesalahan...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive