Thursday, 31 January 2013

[VIDEO] DR MAZA MEMANG PANDAI URUS DUIT MAK BAPAK DIA ???


Pandai betul Ostad Asri mengajar orang mengurus duit. Tapi inikah bahasa seorang ostad, takde beza dengan bahasa seorang samseng. Ops lupa pulak..mana-mana ostad yang menyokong Pas atau pembangkang bahasa mereka memang kurang ajar dan kesat. !!!

Aku rasa ustaz ni bengong la...tak boleh nak beza. Duit kerajaan tu duit cukai la. Dah bahasa kita dan adat kita macam tu ke ? 
Amerika lantaq dia la, nak sebut apa pun. Jangan dok tiru semua Amerika . Ostad sebut ustaz balik tiru.Kita orang Malaysia indentiti sendiri la ostad. Kenapa orang panggil duit gaji. Kenapa tak panggil duit titik peluh, bagi orang faham !!!

Sudahlah ostad cakap je la yang hang ni sama dengan ulamak pembangkang yang lain, semua yang kerajaan buat salah belaka, guna bahasa bukan macam seorang ostad...

2 comments:

  1. yer lerrr tuuu....

    ReplyDelete
  2. Dr Maza ni ada masalahkah?Kalau duit rakyat tak perlu ada kerajaan dan hampir 30 juta rakyat boleh mengambilnya tanpa keraguan samada secara berebut-rebut,bergaduh mahupun memaksa.Akibatnya yang kuat akan dapat banyak dan yang lemah mati dalam pertempuran.Lagipun tak ada kerajaan berani memegang duit rakyat kerana takut dibunuh dan sebagainya.Selain itu,wakil rakyat dan pemimpintidak mahu nak bekerja kerana kepakaran dan penat lelah yang dilakukan semata-mata untuk rakyat mengalahkan kelurga dan kumpulan.Ini bukan bermakna kita mengatakan kerajaan mengeksploitasi hasil negara tapi kenyataan DrMaza ini boleh mendatangkan kekeliruan dan menggugat keamanan negara.Apa tidaknya,contohnya saya ingin mengambil hak saya yang dikatakan duit rakyat,saya akan kempen ramai-ramai malah mengupah orang luar yang hebat untuk mendapatkan wang saya yang dipegang oleh kerajaan.Jadi,Jika DrMaza bijak laksana gunakan untuk keamanan bukan perpecahan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive