Wednesday 16 January 2013

PENYOKONG TERENGGANU DAN KELANTAN BUAT ONAR ???



Gelagat penyokong cipta gelisah pasukan

Kota Bharu: Anggota polis terpaksa mengiringi kira-kira 200 penyokong Johor Darul Takzim (DT) masuk ke padang selepas penyokong Kelantan bertindak membaling botol minuman ke arah mereka sebaik perlawanan tamat di Stadium Sultan Muhammad Ke IV, malam tadi. 

Mereka berada di tengah-tengah padang selama kira-kira 30 minit dan hanya dibenarkan keluar dari stadium pada jam 11.30 malam selepas penyokong Kelantan bersurai.

Tindakan penyokong pasukan itu adalah di luar kawalan dan saya meminta maaf bagi pihak KAFA atas apa yang berlaku," Tan Sri Annuar Musa, Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA).
Polis kemudian mengiringi mereka keluar dari stadium untuk menaiki empat buah bas sebelum pulang ke Johor Bahru.

Penasihat Persatuan Bola Sepak Kelantan (KAFA), Tan Sri Annuar Musa yang kesal dengan kejadian itu berkata beliau bagi pihak KAFA berasa kecewa apabila penyokong membaling mercun ke padang selain objek kepada kira-kira 200 penyokong Johor selepas tamat permainan.

Kuala Terengganu turut 'bergegar'

“Tindakan penyokong pasukan itu adalah di luar kawalan dan saya meminta maaf bagi pihak KAFA atas apa yang berlaku,” katanya kepada pemberita, malam tadi.
Sehubungan itu, beliau berharap penyokong Kelantan lebih bertanggungjawab dan tidak melakukan perkara sama pada perlawanan yang membabitkan pasukan ini selepas ini.

Di Kuala Terengganu, skuad Penyu bukan saja kalah 1-2 kepada Selangor di gelanggang sendiri, malah mungkin dikenakan tindakan oleh Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) kerana sikap biadap sebahagian penyokongnya membaling botol minuman dan batu ke arah penjaga garisan, Mohd Fazli Ishak. - Sumber

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive