Saturday, 26 January 2013

HEBAT !!! ANWAR BERJAYA MENDIDIK MAHASEWEL NI ???

Apa nak jadi dengan anak didik Bang Nuar ni !!! Portal Suara Generasi Baru telah mendedahkan idola anak muda PR yang sanggup bersembahyang di tokong semata-mata tidak mahu berimamkan orang UMNO.

Sangat memalukan bila negara mempunyai seorang anak muda sebegini buruk perangainya. Begitulah Khalid Ismath, seorang mahasiswa yang memalukan seluruh golongan mahasiswa di negara ini dengan sikap buruk dan tidak berakalnya.




Seorang mahasiswa di Universiti Malaya mengadu kepada saya bahawa Khalid Ismath menegaskan bahawa dia rela solat di dalam tokong dari bersolat di masjid yang berimamkan seorang imam yang menyokong UMNO.

Saya meminta bukti darinya dan dia memberikan alamat twitter milik Khalid Mohd Ismath sebagai bukti kebiadapan seorang mahasiswa yang diasuh oleh PAS dan Pakatan Haram.

Setelah diteliti, memang benar Khalid Ismath berkata begitu menerusi Twitter dan di bawah adalah bukti sikap buruk seorang yang kononnya bergelar “mahasiswa”.

Saya sebenarnya tidak pasti tokong mana yang Khalid nak masuk untuk bersolat. Mungkin tokong Buddha atau mungkin tokong Hindu. Hanya dia saja yang tahu tokong agama mana yang menjadi pilihannya.

Tak kira tokong mana sekalipun, saya mencabar Khalid Ismath untuk meneruskan kebodohannya dengan bersolat di mana-mana tokong yang dia pilih. Sekiranya dia tidak berbuat demikian, maka seluruh rakyat Malaysia layak memanggilnya dengan nama “munafik”.

Ini adalah kerana Rasulullah SAW ada menceritakan tentang ciri-ciri munafik bahawa mana-mana umat Islam yang tidak mengotakan (menipu) apa yang dia katakan, maka muslim itu layak dianggap munafik.

Sangat memalukan sikap Khalid Ismath ini, bukan?

Hina sangatkah kedudukan seorang imam yang menyokong UMNO? Apakah Allah SWT menilai seseorang itu dari sudut sokongan politik atau qualiti solat seorang muslim?

Apakah berdosa untuk bersolat dengan berimamkan seorang muslim yang menyokong UMNO? Apakah solat itu tidak sah? Dan apakah solat itu tidak diterima Allah SWT hanya kerana imamnya itu seorang UMNO?

Saya ingin memberitahu Khalid Ismath bahawa baru-baru ini puluhan orang ulama pondok PAS di Kedah begitu tenang bersolat dan berimamkan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin, yang juga merupakan Timbalan Presiden UMNO!

Apakah solat mereka itu hina di sisi Allah SWT? Atau Khalid Ismath sendiri sebenarnya adalah seorang yang hina dan berfikiran jijik seperti binatang yang tidak berakal?

Hanya kerana sokongan yang diberikan oleh seorang imam kepada sebuah parti politik, dia lebih rela meletakkan dirinya ke satu keadaan yang tidak adil atau lebih tepat lagi, zalim!

Apakah wajar seorang muslim bersolat di dalam tokong sedangkan pihak kerajaan di negara ini menyediakan puluhan ribu masjid untuk umat Islam bersolat dengan tenang sambil mengadap Allah SWT dengan khusyuk.

Namun itulah perangai seorang mahasiswa yang dididik oleh sebuah parti yang kononnya memperjuangkan “Islam”. Mungkin ibubapanya mengajar Khalid supaya jadi begitu? Salah didikan siapa sebenarnya?

Saya turut menerima rungutan dari adik-adik mahasiswa yang lain mengenai sikap Khalid Ismath yang melampau dan memalukan mahasiswa-mahasiswa di seluruh negara itu. Mereka malu kerana tidak sepatutnya seorang mahasiswa berfikiran bodoh sepertinya.

Inilah dia produk masa depan yang akan dihasilkan oleh Pakatan Haram sekiranya mereka diberi peluang untuk menjajah Putrajaya. Belum pun berkuasa, anak-anak didik Pakatan Haram begitu ghairah menunjukkan kesyaitanan mereka.


Sumber - Suara Generasi Baru

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive