Thursday 31 January 2013

APA NI NI NIZAR HANG 'BANGKAIKAN' BUDAK YANG MATI...???

Si Penderhaka Nizar Jamaluddin ADUN PAS Pasir Panjang membuktikan betapa jijiknya dan bodohnya pemimpin pembangkang apabila menggunakan perkataan ‘bangkai’ bagi merujuk kes adik William Yau Zhen Zhong yang mayatnya ditemui baru-baru ini.


Petikan di twitter @mbnizar – The CARCASS GATHERERS: BN politicians rush to cash in on William’s death 

Maksudnya - @mbnizar - PENGUMPUL BANGKAI: Pemimpin BN berlumba-lumba dapatkan nama atas kematian William.

Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir ketika diminta mengulas menyifatkan ianya suatu ayat pelik yang digunakan oleh seorang yang berperangai dan bersifat pelik.

“Ini merupakan satu perkara yang pelik daripada manusia yang amat pelik,” katanya merujuk kepada perkataan ‘CARCASS GATHERERS’ yang digunakan Nizar.

Katanya carcass membawa maksud bangkai dan ia biasanya merujuk kepada binatang mati yang juga merupakan makanan burung hering (vultures).

“Terkejut saya dia boleh gunankan perkataan sebegini. Apakah dia tidak mempunyai sebarang jiwa kemanusian dan rasa simpati terhadap keluarga mangsa.

Mengapa dia boleh hina mayat adik William. Tidakkah dia terfikir apa perasaan ibu bapa adik William,” katanya yang ternyata amat kecewa apabila dimaklumkan mengenai twit Nizar itu.

Sambil menyifatkan perkataan yang digunakan Nizar amat keterlaluan, beliau kecewa dengan perkataan yang dipamerkan Nizar walaupun dia dikatakan sebagai seorang yang berpendidikan agama tinggi. - Sumber

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive