Wednesday 28 March 2012

TS KHOLID : KOS UBAHSUAI PEJABAT HASAN ALI TERTINGGI??



Menteri Besar Selangor, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim hari ini berkata bekas exco kerajaan negeri, Datuk Dr Hasan Ali membelanjakan lebih mahal daripada rakan-rakannya untuk mengubahsuai pejabatnya.

Mendedahkan perkara itu di sidang DUN Selangor hari ini, Khalid berkata perbelanjaan Hasan mendahului senarai, iaitu RM329,000 diikuti Ean Yong Hian Wah (RM146,000) dan Rodziah Ismail (RM119,000).
Exco lain yang disenaraikan termasuk Xavier Jeyakumar (RM70,000), Ronnie Liu (RM53,000), Yaakob Sapari (RM32,000), Teresa Kok dan Elizabeth Wong (di bawah RM25,000) dan Iskandar Abdul Samad (RM21,000).

Ia merupakan satu tamparan terhadap Hasan yang semalam mendakwa Xavier dan Halimah membelanjakan lebih banyak daripadanya untuk mengubahsuai pejabat mereka.

Pada hari yang sama Jeyakumar menafikan dakwaan tersebut manakala Halimah menjelaskan bahawa pejabatnya tidak pernah diubahsuai.

Sebelum ini, ADUN Bukit Antarabangsa, Azmin Ali mendakwa Hasan - ketika menjadi exco hal ehwal Islam, adat Melayu, infrastruktur dan kemudahan awam - boros membelanjakan RM300,000 untuk pengubahsuaian pejabat. - MK

Sedikit komen..
Sebagai seorang yang mengaku memperjuangkan Islam, sepatutnya menjadi contoh kepada orang lain.Kenapa ubahsuai pejabat lebih RM329,000? Membazir adalah perangai syaitan, seperti firman Allah, "sesungguhnya orang2 yang membazir itu adalah tergolong dari saudara2 syaitan" (Al-Quran). Sebelum kita bercerita tentang perjuangan Islam, kita lebih dahulu kena menjadi contoh & teladan yang baik kepada orang lain.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive