Monday 5 March 2012

BIAR BETUL!!!!! Tinjauan Merdeka Centre Terhadap DS Najib

Pada Ogos 2011, Merdeka Centre, sebuah organisasi yang brgiat dalam bidang analisis politik, telah menjalankan satu tinjauan berhubung tahap kepopularitian Datuk seri Najib sebagai Perdan Menteri Malaysia. Hasil tinjauan tersebut adalah seperti berikut :

1) Secara keseluruhan kepopularitian DS Najib merudum dari 66% kepada 59%.

2) Di kalangan orang Melayu, kepopularitian DS Najib merosot dari 76% kepada 69%.

3) Di kalangan orang Cina  pula. jatuh hingga ke tahap 38%.

4) Tetapi di kalangan orang India , meningkat 4% kepada 69%.

Keputusan tinjauan di atas memperlihatkan kemerosotan terus menerus sokongan kepada DS Najib sejak awal tahun 2011. Menurut Merdeka Centre, punca kemerosotan ini ialah antara lain, kenaikan kos sara hidup dan cara kerajaan menangani perhimpunan BERSIH 2.0.

Berpandukan keputusan tinjauan Merdeka Centre ini, Umno nampaknya akan melalui jalan paling sukar menjelang PRU13 nanti.

Apapun, persoalan yang bermaian di minda rakyat Malaysia ketika ini ialah "Adakah tsunami politik tahun 2008 itu akan berterusan hingga ke PRU ke 13," yang mesti diadakan selewat2nya pada bulan April 2013.

Akan tumbangkah UMNO di PRU 13 nanti?? Ataupun Pakatan Rakyat akan ditalkinkan tanpa kubur??? 

2 comments:

  1. Salam Perjuangan...terlebih dahulu Pewaris Wasiat memohon MAAF kerana mengambil bahan dari Blog Perigitimur tanpa izin...maklum laah Pewaris Wasiat ni Blogger baru...dan baru balik ke Malaysia....terbawa bawa perangai TAK BAIK...selepas Tuan Perigitimur comment dalam Post Pewaris Wasiat baru lah Pewaris perasan...pewaris bukan lagi di Eropah...maaf kan Pewaris Wasiat...semuga Pewaris mendapat banyak Menafaat dengan Teguran Perigitimur...insyallah niat untuk BELAJAR....
    Jazakallah Khir Khairan Khatiroo

    Pewaris Wasiat
    Bukit Antarabangsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. @pewaris wasiat.... comel sungguh akhlak orang minta maaf. Salam perjuangan

      Delete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive