Saturday 17 March 2012

BERASAP!!!! TIKAM BELAKANG DAN DEPAN BERMULA DIKELANTAN - UMNO!!!


KOTA BHARU - Dua pemimpin Umno bersepakat bahawa tindakan menikam dari belakang antara anggota parti mampu menjejaskan peluang untuk menang dalam Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), yang sekali gus boleh mengakibatkan              parti ke­cundang lagi.


Timbalan Menteri Perladangan dan Komoditi, Datuk Hamzah Zainuddin dan Setiausaha Politik Perdana Menteri, Datuk Fatmi Che Salleh berkata demikian ketika berucap pada Majlis Bicara Diambang PRU13 di Dewan Perhubungan Umno Negeri Kelantan di Jalan Tengku Chik di sini.

Hamzah, ahli Majlis Tertinggi Umno, yang menyokong pandangan Fatmi berkata, Umno perlu anggota yang mampu berjihad untuk me­negakkan perjuangan me­martabatkan bangsa, agama dan tanah air tetapi bukan mereka yang menggugat keharmonian parti untuk berdepan dengan PRU13.


“Tindakan sesetengah ahli yang menjejaskan kehar­mo­nian dalam parti akan mem­beri ruang dan peluang yang lebih mudah kepada musuh politik untuk menggagalkan perjuangan Umno bagi men­jamin kemenangan yang mutlak pada dalam PRU13,” katanya.



Hamzah berkata, ahli Umno perlu mempertahan­kan perjuangan bangsa Me­layu sebagai platform meng­hadapi PRU13 yang mungkin berlaku tidak berapa lama lagi selain menyaksikan pertaru­ngan sengit antara parti-parti bertanding.

"Sebenarnya kita boleh memenangi semula beberapa negeri yang terlepas kepada pembangkang pada pilihan raya umum akan datang jika kita membuang sikap menikam dan memburuk rakan-rakan dalam parti," katanya.

Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi menegaskan, perbuatan menikam dari belakang adalah antara faktor yang melemahkan UMNO selain menjadi senjata kepada pembangkang sebagai bahan kempen dalam pilihan raya. Katanya, pembangkang sebenarnya tidak mempunyai kekuatan tetapi sikap bermuka-muka ahli UMNO membuka ruang dan kekuatan kepada pembangkang. "Sikap ahli UMNO seperti itu sengaja menempah musibah dan menyebabkan parti berada seperti telur di hujung tanduk. 

Umno perlu anggota yang mampu berjihad untuk mermartabatkan agama, bangsa dan tanah air. PT beranggapan rakyat sekarang  mahukan perjuangan Islam bukan perjuangan korupsi. Rakyat nak yang utamakan Islam lebih dari segala2nya.Rakyat tak mahu pemimpin yang kata memperjuangkan Islam tapi dia sendiri, melakukan penindasan, korupsi, dll. Rata2 rakyat nak pemimpin yang memperjuangkan nasib rakyat terutama sekali mematuhi perintah Allah. Rakyat akan lebih berbahagia dan maju kalau diredhai Allah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ENTRI POPULAR

Blog Archive

Blog Archive